روند رشد جهانی لوله استیل در سال 1402

روند رشد جهانی لوله استیل

لوله استیل از قدرتمند ترین، مهم ترین و البته زیباترین تجهیزات برای ساخت و ساز به شمار می رود که مقادیر فراوانی از آن ها برای صنایع ساختمان سازی استفاده می شود. خود لوله های استیل انواعی دارند و افراد باید با توجه به سلیقه و نیازشان آن ها را از برندهای گوناگون تهیه کنند.

از آن جایی که با تغییر آلیاژهای لوله ها می توان قطعات تازه ای را به وجود آورد، آن ها را بیشتر برای کاربردهای صنعتی، آبرسانی، انتقال گاز و ساختمان سازی استفاده می کنند. روند رشد جهانی لوله در سال های اخیر با تغییرات گسترده ای همراه بوده است و کاربران زیادی برای خرید به دنبال این اطلاعات هستند. بنابراین در این مطلب سر وقت این روند و عوامل موثر روی قیمت می رویم.

در مورد بازار جهانی لوله استیل

ارزش جهانی لوله های استیل در اوایل سال 1402 در حدود 150 میلیارد دلار به ثبت رسید و این اهمیت و مزایای فراوان این لوله را نشان می دهد. با استناد بر این موضوع که این مقدار در سال قبل در حدود 140 میلیارد دلار بود، متوجه افزایش رشد جهانی آن می شویم. بنابراین روند استفاده و ارزش این لوله ها در حال بهبود است و احتمال می رود سال های آینده این رقم افزایش پیدا کند.

طبق اطلاعاتی پژوهشی، ضریب رشد این عدد طی چند سال آینده در حدود 8 درصد بیشتر می شود. به عبارت دیگر احتمال می رود این مقدار در سال 1404 تقریبا برابر با 330 میلیارد باشد. عوامل زیادی در افزایش این ارزش نقش داشته اند که صنایع گاز و نفت متمرکز در پالایشگاه ها را باید از این موارد به شمار آورد.

دلیل آن هم استفاده از انواع فولادهای ضد زنگ و لوله های استیل برای بخارات، سیالات بهداشتی و شیمیایی، گازهای خورنده و سیالات اسیدیته است. البته رقم پیش بینی شده‌ای که ذکر کردیم، می تواند غیرمنتظره تر از این حرف ها باشد؛ آن هم با توجه به پیشرفت در علم، تکنولوژی و تجهیزات مهم در ساخت لوله های استیل که اکنون متخصصان در این مسیر نیز در حال ترقی هستند.

پیش بینی قیمت لوله استیل در انتهای سال 1402

قیمت لوله استیل از ابتدای سال 1402 تا اواسط آن تقریبا یکسان و بدون تورم آن چنانی بود. این در حالی است که در این چند روز تغییرات نسبتا زیادی را شاهد بوده ایم و قیمت ها در حال افزایش است. با توجه به این که انتهای سال همواره لوله های استیل با قیمت های بیشتر در نظر گرفته‌می شود، این تعرفه تا انتهای 1402 باز هم بیشتر شود.

عوامل موثر در قیمت لوله استیل

لوله استیل نسبت به ابزارهای مشابه در این حوزه مزایای بیشتری دارد. برای نمونه می توان مقاومت بالاتر نسبت به زنگ‌زدن و خوردگی را نام برد. آلیاژهای به کار رفته در این لوله ها سبب پایداری آن برای طولانی مدت می شود. به همین خاطر استفاده کنندگان از این محصولات همواره از آن رضایت فراوانی دارند.

طبیعی است که به دلیل گوناگونی این لوله ها، قیمت ثابتی برای آن ها در نظر گرفته نمی شود. اگر شما نیز در پی خرید لوله استیل و بررسی روند رشد جهانی لوله استیل هستید، سری به عوامل موثر روی قیمت آن بزنید. در ادامه برخی از این عوامل را برایتان نام می بریم.

وزن و ابعاد

قیمت یک لوله استیل در درجه اول به وزن و ابعاد آن بستگی دارد. واضح است که به خاطر استفاده بیشتر از مواد تشکیل دهنده در برخی لوله ها، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. لوله هایی با وزن ها و ابعاد مختلف، کاربردهای متفاوتی هم خواهند داشت.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا را می توان از عوامل مهم در قیمت برشمرد. زمانی که نیاز جامعه به استیل بیشتر می شود، نیاز به ساخت و استخدام بیشتر برای تولید آن ها نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه انتظار قیمت های بالاتری را برای لوله های استیل داریم. حال اگر عرضه کمتر و تقاضا بیشتر شود، به خاطر این کمبود شاهد تعرفه بیشتر نیز خواهیم بود.

نوسانات دلار و ارز

مواد تشکیل دهنده فراوانی از خارج از کشور آورده می شود. به همین خاطر بالا رفتن قیمت دلار و ارز می تواند به صورت مستقیم روی این موضوع اثر داشته باشد. پس برای خرید لوله استیل حتما به میزان تورم یا نوسانات دلار دقت داشته باشید.

 

فروش آنلاین لوله استنلس

سخن پایانی

این مطلب در مورد روند رشد جهانی لوله بود که امیدواریم از آن استفاده لازم را برده باشید. روند تغییر قیمت هر یک از این لوله ها می توانند تفاوت هایی با هم داشته باشند. بنابراین با توجه به نوعی که مد نظرتان است، باید تحقیقات خود را در مورد قیمت گذشته و آینده آن ها آغاز کنید. همچنین عوامل موثر بر قیمت که در این مطلب ذکر شد را هم در نظر بگیرید.

امتیاز دهید
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *