کامل‌ترین جدول ابعاد و ضخامت ورق استیل + محاسبه وزن

کامل‌ترین جدول ضخامت و ابعاد ورق استیل + محاسبه وزن

جدول وزنی ورق های استیل مطابق با استانداردهای جهانی است و وزن ورق استیل براساس پارامترهای خاصی مثل ضخامت ورق استیل، ابعاد ورق استیل و چگالی ورق استیل انجام می شود. هر ورق استیل مطابق با استانداردهای تولید در ابعاد و ضخامت خاص دارای وزن مشخصی است. این محصول با توجه به عدد وزنی که دارد می تواند در صنایع مختلف استفاده شود. وزن ورق استیل در تعیین قیمت و کیفیت ورق اهمیت ویژه ای دارد؛ همچنین برای دسترسی به وزن دقیق محصول می توان از فرمول محاسبه وزن ورق استیل یا جدول وزن ورق استیل استفاده کرد.

بررسی ابعاد و ضخامت ورق استیل استاندارد

ورق های استیل به صورت رول شده با عرض و طول های متفاوت استفاده می شوند که می توان ابعاد ورق استیل را متناسب با نیاز خود با استفاده از دستگاه برش تغییر داد. ضخامت ورق استیل در استانداردهای 0.2 تا 40 میلی متر وجود دارد که جزء ابعاد استاندارد ورق استیل به شمار می رود. مکان هایی که می خواهیم از ورق استیل در آنجا استفاده کنیم  مهم ترین عامل تعیین کننده ابعاد استاندارد ورق استیل است. برای این کار باید ابتدا نوع کاربرد ورق استیل را مشخص نمایید؛ برای مثال برای استفاده از ورق استیل در صنعت تابلو برق به ضخامت ورق استیل به اندازه 1 تا 2.5 میلی‌متر نیاز است.

محاسبات کلی ابعاد ورق استیل

ورق های استیل با ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند؛ ولی ضخامت ورق استیل و ابعاد آن باید دارای یک طیف استاندارد باشند. از این رو قبل از خرید ورق استیل باید ابتدا ابعاد استاندارد، ضخامت و قدرت کشش ورق استیل مورد بررسی قرار گیرد. محاسبه کلی ابعاد ورق استیل با توجه به جدول های استاندارد وزن ورق استیل انجام می شود. ابعاد استاندارد ورق های استیل در اندازه های 1000 در 2000، 1250 در 2500، 1500 در 3000، 1500 در 6000 و 2000 در 6000 میلی متر وجود دارد. نوع کاربرد و مکان استفاده از این ورق ها می تواند به شما در پیدا کردن ابعاد، وزن و ضخامت ورق استیل مناسب کمک نماید.

warning

مشاوره و خرید ورق استیل از بهترین فروشگاه ایران

روش محاسبه وزن ورق استیل

برای به دست آوردن وزن دقیق ورق استیل باید از فرمول محاسبه وزن ورق استیل استفاده کرد. همان طور که می دانیم وزن ورق استیل از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت این محصول است. چگالی ورق استیل مثل سایر آهن آلات عدد 7.86 بوده که باید وزن به دست آمده را تقسیم بر 1000 نمود تا وزن برحسب کیلوگرم به دست آید. در حالت کلی عرض و ضخامت ورق استیل بر حسب میلی‌متر و طول ورق برحسب متر محاسبه می شود.

وزن ورق استیل =طول * عرض * ضخامت * چگالی ورق استیل

ورق استنلس استیل

نوعی از ورق های فولادی ضد زنگ شامل شیر پروانه ای استیل، شیرسوزنی استیل، شیر کشویی استیل، شیر توپی استیل، شیر دیافراگمی استیل هستند که وزن آن ها با استفاده از فرمول بالا محاسبه می شود. این محصولات مقاومت بالایی در برابر رطوبت و اکسیژن دارند.

ویژگی های ورق استیل

میزان استحکام، پایداری در برابر ضربه، مقاومت به خوردگی، قدرت کشش ورق استیل، و عدم ایجاد رسوب بر روی آن از جمله معیارهای ارزیابی ورق استیل هستند.

  • شکل پذیری
  • واکنش مغناطیسی
  • قدرت گرم ورق استیل
  • سختی ورق استیل
  • مقاومت در برابر دمای پایین

طبقه بندی ورق استیل

ورق استیل براساس آلیاژهایی که در ساخت آن به کار رفته دارای خواص مکانیکی متفاوتی است که باعث می شود آن را در دسته بندی های مختلفی قرار داد.

  • ورق استیل ۴۳۰ ، ورق ۴۲۰
  • ورق استیل ۳۰۹
  • ورق استیل ۳۱۰، ورق ۳۱۶
  • ورق استیل 201
  • ورق استیل ۳۰۴
  • ورق استیل رنگی

جدول وزن ورق استیل

جدول وزن ورق استیل مثل جدول وزن ورق گالوانیزه براساس ابعاد و چگالی و ضخامت ورق استیل تهیه می شود. این جدول که دارای اعدادی مثل جدول وزن ورق سیاه دارد می تواند یک مرجع دقیق برای خریداران این محصول باشد. به طوری که با مقایسه وزن نشان داده شده در ترازو با وزن استاندارد جدول مشتری می تواند از کیفیت ورق استیل اطمینان یابد. در ادامه جدول مربوط به وزن، ابعاد و ضخامت ورق استیل مشاهده می کنید.

وزن ورق استیل

جمع بندی

با توجه به آنچه در مورد محاسبه وزن ورق استیل و ضخامت و بررسی استاندارد ابعاد ورق استیل گفته شد متوجه اهمیت این پارامترها هنگام خرید این محصول شدیم. نکته مهم در مورد خرید ضخامت ورق استیل مناسب و در ابعاد مناسب آگاهی از نوع مصرف و مکان استفاده آن است. در این صورت می توان ورق استیل را در ابعاد دلخواه انتخاب کرد و وزن آن را به دست آورد.

5/5 - (4 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *