بهترین ورق استیل در ساختمان سازی

ورق استیل در ساختمان سازی

حتما می دانید ورق های استیل کاربردهای گسترده ای دارند و استفاده آن ها در صنعت ساختمان سازی، اخیرا سازه های با دوامی را به وجود آورده است. بنابراین به خاطر این فرصت درخشان، بد نیست با بهترین ورق استیل در ساختمان سازی آشنا شویم تا بدانیم در زمان خرید باید سر وقت چه مواردی برویم.

کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی

از میان فولادهای مورد استفاده در ساختمان سازی، فولاد ضد زنگ بهترین و بیشترین کاربرد را دارد. مردم از اوایل قرن بیستم متوجه مزایای این فولاد در ساختمان سازی شدند و تا به حال نیز محصولات دیگر جایگزین آن نشده اند. تفاوتی ندارد سازه ها در چه اندازه ای باشند؛ ورق استیل در تمام آن ها کاربرد دارد که البته نوع آن ها متفاوت از هم است. در ادامه چند مورد از کاربردهای این ورق ها را شاهد خواهید بود:

  • سردرها یکی از متداول ترین کاربردهای ورق استیل هستند که ورق استیل مقاومت فراوانی به آن می بخشد.
  • ورودی خانه ها و دیگر اماکن عمومی معمولا با ورق استیل هم ساخته‌می شود. از این اماکن می توان رستوران ها را نام برد.
  • کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی آن قدر گسترده است که تنها خانه های مسکونی را شامل نمی شود. واحدهای صنعتی و کارخانه ها از امکانات این محصولات نهایت بهره را می برند. به عنوان مثال برای سقف این واحدها باید به سراغ ورق استیل رفت.
  • جدا از سازه های کوچک یا متوسط، آسمان خراش ها و ساختمان های بسیار بلند نیز به علت نیاز به پایداری و مقاومت به ورق استیل نیاز دارند.

 


ویژگی های ورق استیل در ساختمان سازی

این طور که گفته‌می شود، ورق استیل در گذشته قدرت امروز را نداشت. بعدها کارشناسان این حوزه با اضافه کردن برخی مواد تشکیل دهنده دیگر، متوجه بهتر شدن کیفیت این محصولات شدند. بنابراین اعتماد مردم برای ساخت سازه ها به ورق های استیل نیز بیشتر شد. ویژگی های جذابی در ورق ها استیل مرتبط با صنعت ساختمان سازی تعریف شده است که بد نیست با آن ها آشنا شوید.

استحکام و مقاومت بالا شاید مهم ترین ویژگی موجود ورق استیل در ساختمان سازی باشد. در صورتی که از ورق استیل خوب و اصل استفاده شود، تاثیر فراوانی روی مقاومت ساختمان تا مدت های طولانی خواهد گذاشت. به همین خاطر است که مردم به جای مصالح مشابه از ورق استیل استفاده می کنند.

کاربران همواره این سوال را دارند که آیا ورق استیل مربوط به ساختمان سازی را می توان رنگ زد یا خیر؟ خاصیت رنگ پذیری از دیگر ویژگی های مهم این ورق ها به شمار می رود. البته این ویژگی در گذشته به چشم نمی خورد و از سال 1970 به بعد به آن اضافه شد. پس با رنگ کردن ورق ها می توان در جاهای مختلفی از آن بهره برد.

ورق استیل مخصوص ساختمان سازی در واقع همان فولاد ضد زنگ است. این یعنی در بسیاری از شهرهای ایران که آب و هوای خاصی دارند، مشکلی برای این ورق ها به وجود نخواهد آمد. همچنین عوامل طبیعی مانند باران، برف و رطوبت هم این ورق ها را دچار پوسیدگی و فرسودگی نمی کند. به همین دلیل، از این ورق های استیل برای نمای بیرون ساختمان های نزدیک دریا هم می توان بهره برد.

ورق های استیل مورد استفاده در ساختمان سازی


ورق های استیل مورد استفاده در ساختمان سازی

به بخش اصلی مقاله یعنی مهم ترین ورقهای استیل برای ساختمان سازی می رسیم. گریدهای مختلفی از ورق ها برای این صنعت کاربرد دارند و این بستگی به نظر کارشناسان و نیاز سازه شما خواهد داشت. هر کدام از این گریدها با توجه به آلیاژی که در آن ها به کار می رود، با هم متفاوت هستند. از دیگر عوامل انتخاب باید شرایط آب و هوایی، رطوبت و آلودگی محل زندگی را هم نام برد.

با این حال از برجسته ترین ورق های استیل قابل استفاده در ساختمان سازی نباید از تاثیر ورق 304 و همچنین L316 عبور کرد. بیشتر از 10 درصد کروم در این ورق ها به کار رفته‌است و از ترکیبات دیگر آن نیکل است تا مقاومتشان تا حد قابل توجهی افزایش یابد. البته در ورق استیل L316 مقدار زیادی مولیبدن هم به کار رفته‌است که استفاده از آن را برای مکان های مربوط و نزدیک با دریا ممکن می کند. ورق استیل 302 نیز دیگر محصول پر کاربرد در این صنعت است.

سخن پایانی

به طور کلی تالارها، باغ ها، کافی شاپ ها و سوله ها را می توان با ورق استیل ساختمان سازی شامل موارد گفته‌شده در این مطلب ساخت. ایجاد دیوار و سقف این سازه ها با چنین ورق هایی، مقاومت آن را بسیار زیاد می کند. این مطلب در مورد ورق استیل در ساختمان سازی بود که امیدواریم به سوالات ذهنتان پاسخ‌داده باشیم. برای تهیه هر یک از ورق های گفته‌شده و محصولات دیگر در این حوزه، کافی است همین حالا با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *