درب استیلی یا درب آهنی کدام یک محکم تر است؟

تفاوت درب استیل و درب آهنی

امروزه از انواع متریال مختلف برای ساخت درب‌های ساختمان استفاده می‌شود. از آنجا که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک ساختمان، درب ورودی است، بنابراین باید از متریال باکیفیت ساخته‌شده باشد. ورق استیل یکی از متریال مورد استفاده برای ساخت درب ساختمان است. البته درب‌های آهنی نیز جزو نمونه‌های پرطرفدار و پرکاربردی هستند که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
هدف ما از نوشتن این مقاله در سایت آریا استیل جعفری، بررسی تفاوت درب استیل و درب آهنی است تا افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند، اطلاعات کافی دراین‌باره داشته باشند.

تفاوت درب استیل و درب آهنی

برای اینکه بتوانیم درباره تفاوت درب استیل و درب آهنی صحبت کنیم، ابتدا باید درباره خصوصیات و ویژگی‌های فولاد و ورق استیل صحبت کنیم. سپس مزایای هر یک از این متریال را نسبت به دیگری بررسی نماییم.

بررسی ویژگی‌های آهن

آهن یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین فلزاتی است که از گذشته تاکنون برای ساخت وسایل مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌است. به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا، این فلز بیشتر از 95 درصد کل فلزهای تولید شده در جهان را به خودش اختصاص داده‌است. در سال‌های اخیر نیز با تولید فولادهای آلیاژی که از ترکیب‌کردن کربن با عنصر آهن ساخته‌می‌شوند، توانسته‌اند قابلیت‌ها و ویژگی‌های آهن را ارتقا ببخشند. به همین خاطر درب‌هایی که از جنس آهن هستند جزو مقاوم‌ترین نمونه‌های موجود در بازار می‌باشند.

بررسی ویژگی‌های استیل

استیل ضدزنگ یا فولاد ضدزنگ یکی از بهترین و مقاوم‌ترین آلیاژ‌هایی است که برای ساخت وسایل مختلف از آن استفاده می‌شود. به دلیل مقاومت بالایی که ورق استیل در برابر خوردگی، ضربه و رطوبت دارد، برای ساخت انواع درب‌ نیز از آن استفاده می‌کنند. در بسیاری از مکان‌ها مانند ساختمان‌های تجاری و مسکونی، آزمایشگاه‌ها، سالن‌های بهداشتی، مجموعه‌های تجاری و مکان‌های پرتردد مانند آسانسور، از استیل استفاده می‌شود. ویژگی‌های ظاهری بی‌نظیر استیل مانند براق بودن و دارا بودن طول عمر بالا باعث شده تا این آلیاژ نسبت به سایر مواد دیگر کاربرد بیشتری داشته باشد. البته نمی‌توان از ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر رطوبت، خش و … نیز چشم‌پوشی کرد. نگهداری انواع درب‌های استیل بسیار کم‌هزینه و آسان‌تر از نمونه‌های آهنی است.

 

استحکام درب استیل
استحکام درب استیل

 

مزایای استفاده از درب استیل در مقایسه با درب آهنی

درب‌های آهنی و درب‌های استیل هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص به خودشان هستند. اما درنهایت این شما هستید که با توجه به مکان نصب درب و انتظاری که از درب ساختمان دارید، یکی از این دو گزینه را انتخاب می‌کنید. برای اینکه بهتر بتوانید متوجه تفاوت درب استیل و درب آهنی بشوید به ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.

استحکام درب استیل

درست است که درب‌های آهنی استحکام بالا و مقاومت خوبی دارند، اما درب‌هایی که از جنس استیل ساخته شده باشند دیگر مانند درب‌های آهنی پس از گذشت مدتی زنگ زده و فرسوده نمی‌شوند. زیرا مقاومت استیل در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی بسیار بالا است. همچنین به خاطر مقاومت بالای استیل می‌توان طرح‌های بسیار ظریفی روی آن ایجاد کرد.

جذابیت ظاهری استیل

امکان جلوه بخشیدن و زیباسازی درب‌های آهنی با استفاده از رنگ‌های متنوع وجود دارد، اما به خاطر اینکه ورق‌های استیل نیاز به هیچ‌گونه رنگ یا پوششی ندارند و به‌خودی‌خود جذابیت ظاهری بالایی دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. استیل جزو فلزهای لوکس و زیبا است که برای طراحی ساختمان در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی می‌توان آن‌ها را با استفاده از روش‌های خاص و در کارخانه های استیل به رنگ‌های مختلف درآورد.

کاربردهای متنوع استیل

از ورق‌های استیل می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کرد. درصورتی‌که درب‌های آهنی برای ورودی ساختمان و به‌عنوان درب پارکینگ قابل استفاده هستند.

قیمت ورق استیل

تا حالا این ورق استیل بود که پیشتاز میدان مقایسه درب‌های آهنی و درب‌های استیل شده‌بود، اما در این مرحله ورق استیل به خاطر دارا بودن قیمت بالاتر نسبت به درب‌های آهنی، در مرتبه دوم قرار می‌گیرد. اگرچه قیمت درب‌های استیل نسبت به درب‌های آهنی بالاتر است، اما باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که طول عمر و دوام آن‌ها نیز نسبت به درب‌های آهنی بیشتر است و نیاز به هزینه نگهداری و تعمیر ندارند.

ورق پانچ چیست و چه کاربردی دارد؟

کلام پایانی

پس از بررسی ویژگی‌های انواع درب استیل و درب آهنی و آشنا شدن با مزایای استفاده از درب‌های استیل، احتمالاً متوجه شده‌اید که درب‌ هایی استیل نسبت به درب‌های آهنی بهتر هستند. اما به خاطر اینکه قیمت بالاتری دارند، ممکن است مورد بی‌مهری قرار بگیرند. ولی به‌طورکلی اگر بخواهیم ویژگی‌های انواع ورق استیل را در نظر بگیریم و به طول عمر، زیبایی ظاهری و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری فکر کنیم، قطعاً تصمیم ما خرید درب استیل به‌جای درب آهنی خواهد بود. به ‌منظور کسب اطلاعات دقیق و استعلام قیمت ورق استیل می‌توانید با شماره‌های بخش فروش سایت ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)
تیم تولید محتوا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *