تولید کنندگان بزرگ ورق استیل در جهان را بشناسید

تولید کنندگان بزرگ ورق استیل در جهان

در کشور همواره بخش زیادی از نیاز به ورق استیل برای صنایع مختلف، عمدتا به صورت وارداتی تامین می شود‌. با اینکه تولید ورق استیل در بیشتر کشورها انجام می گیرد، اما برای ایران از کشورهای کره جنوبی، تایوان، چین و اروپا واردات انجام می شود. به همین علت است که قیمت ورق استیل با توجه به تغییرات ارز در هر زمان رقم متفاوتی را به خود اختصاص می دهد.

همین امر سبب می شود تا افرادی که در کشور به انواع ورق استیل برای فعالیت های خود نیازمند هستند، درباره تولید کنندگان اصلی و مهم ورق استیل در دنیا اطلاعات به روز کسب کنند. در ادامه تولید کنندگان برتر ورق استیل در جهان را معرفی می کنیم. این موضوع را نباید فراموش کرد اگر نیاز به پیش بینی قیمت ورق استیل دارید، باید درباره برند و هم چنین روابط بین دو کشور بدانید زیرا تمامی این موارد روی قیمت اثر گذار هستند.

کارخانه تیسکو در چین

یکی از منابع بزرگ ورق استیل در بازار ایران است و این شرکت، که جزء زیرمجموعه‌ های یک تولیدی بزرگ در نظر گرفته می شود، در چین به تولید انواع محصولات فولادی می ‌پردازد. انواع ورق استیل تولید شده در این کارخانه ضخامت 8/0 تا 4 میلیمتر دارند. این کارخانه در واقع یکی از بزرگترین صادر کنندگان ورق های استیل و هم چنین ضد زنگ در چین محسوب می شود‌.

تایوان دومین تامین کننده نیازهای استیل کشور است که واردات از آن از طریق کارخانه وایسی انجام می شود. محصولات این کارخانه ورق های استیل 430 یا استیل بگیر و سری 300 یا استیل نگیر هستند که کیفیت بهتری نسبت به چین دارند. یکی دیگر از کشورهای تولید کننده ورق استیل کره جنوبی است. رده بندی کیفیت ورق های تولید‌شده در کارخانه تسکو استیل کره جنوبی در رتبه دوم بعد از تایوان قرار دارد و استیل گرید یا سری 300 در این کشور تولید می شود.

به آن سوی دنیا یعنی آفریقای جنوبی برویم. کارخانه سگال میتال واقع در این منطقه یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان در زمینه استیل در دنیا است. این کارخانه حدود 28 سال فعالیت در این زمینه دارد و از تولیدات آن می توان به ورق های گالوانیزه، ورق های استیل، نورد سرد و گرم و ورق های رنگی اشاره کرد. انواع محصولات استیل و فولادی در استانداردهای مختلف و خدمات از جمله گیوتینگ، برش و پرس در این کارخانه انجام می شود و یکی از وارد کنندگان استیل به ایران نیز هست. کره هم از بهترین تولید کنندگان استیل در دنیا است.

لیست کارخانه های تولید ورق استیل در ایران

کارخانه آر جی

کارخانه آر جی متریال در کره جنوبی کار خود را از سال 1998 آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون توانسته در بین بهترین تولید کنندگان ورق استیل در دنیا و کره جنوبی قرار بگیرد. درواقع مبدا تعیین قیمت ورق استیل در کره جنوبی این کارخانه است‌. انواع محصولات از جمله کلاف ورق سرد و گرم، مفتول، مقاطع ضد زنگ فولادی، لوله های فولادی و کلاف رنگی در این کارخانه تولید می شوند. شبکه مشتریان آر جی متریال بسیار وسیع است و علاوه بر ایران کشورهای اروپا، هند، آمریکا و چین را نیز در بر می گیرد.

از دیگر شرکت های با سابقه در زمینه استیل در دنیا کارخانه یامتاس ترکیه است که در همسایگی ایران بهترین نوع استیل را تولید می کند. این شرکت پروفیل و ورق های فولادی به همراه انواع لوله را تولید می کند و هم چنین اگر به عنوان مشتری این کارخانه فعالیت می کنید، می توانید خدمات دیگر مانند برش را نیز از آن ها بخواهید. کیفیت و رضایت مشتری برای کارخانه یامتاس ترکیه حرف اول را می زند.

کارخانه فرموساهاتین

فرموساهاتین بزرگ ترین کارخانه فولاد در ویتنام است که به عنوان مرجع تولید استیل و هم چنین تعیین قیمت آن در منطقه فعالیت دارد. این کارخانه حتی موفق به تولید 8 میلیون تن فولاد خام در سال شده‌است که به همین خاطر اشتغال زایی را برای بسیاری از افراد فراهم کرده است‌.
این شرکت نیز از بزرگ ترین تولید کنندگان در دنیا محسوب می شود و مشتریان آن اغلب کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند که درصد زیادی از نیاز خود به استیل را از این کارخانه تامین می کنند. شرکت فورموساهاتین در نظر دارد با برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های صحیح در زمینه تولید فولاد، به عنوان بزرگترین تولید کننده در جنوب شرق آسیا شناخته شود.

حال که مهم ترین و تاثیرگذارترین کارخانه ها تولید استیل در دنیا را شناختیم به راحتی می توان بر اساس روابط بین دو کشور، معاملات برای خرید ورق استیل و وارد کردن آن ها به ایران را انجام داد.البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چقدر برند تولید کننده ورق های استیل معتبر تر باشد، بیشتر بر روی قیمت تاثیر‌گذاشته و بنابراین در زمان نوسانات قیمت ارز، ممکن است مبالغ بیشتری را به خود اختصاص دهند.

5/5 - (3 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *