کاربرد لوله تیوب در گردش سیالات

کاربرد لوله تیوب در گردش سیالات

لوله تیوب این روزها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و خیلی از کسب و کارها، از مزایای فوق العاده آن استفاده می کنند. تیوب در گذشته وجود نداشت و افراد به ناچار سر وقت مصالح دیگر می رفتند. این در حالی است که امروزه با ساخت انواع تیوب ها، آن ها را جایگزینی مناسب برای بسیاری از کالاها دیگری می بینیم. شاید شما نیز به دنبال این مصلح باشید و کاربرد لوله تیوب را به درستی ندانید. برای همین در این مطلب سر وقت اطلاعاتی پیرامون لوله تیوب می رویم و ابتدا با چیستی آن شروع می کنیم.

لوله تیوب چیست؟

شاید تصور کنید لوله های تیوب با لوله های عادی یکسان هستند و تفاوتی میانشان دیده‌نمی شود، در صورتی که هرگز این طور نیست. از لوله تیوب بیشتر اوقات برای مکان هایی استفاده می شود که فشار و دمای بالایی وجود دارد. لوله تیوب به دلیل ساختار قدرتمند خود و استفاده از مواد تشکیل دهنده مرغوب در ساخت، مقاومت فراوانی در دراز مدت نشان می دهد و به همین راحتی ها نیازی به تعمیر یا تعویضشان نیست.

در واقع تولید آن ها در کوره های نفتی و مبدل های حرارتی رخ می دهد. با مشاهده مزایا و کاربرد لوله تیوب، افراد به این فکر افتادند که آن را جایگزینی برای تیرآهن، نبشی یا قوطی بدانند. قطر اسمی و خارجی لوله های تیوب معمولا برابر است و از مقادیر کم تا 12 اینچ نیز ساخته می شود. این یعنی با توجه به کاربرد لوله تیوب می توان سر وقت اندازه های متفاوت آن ها رفت.

از ویژگی های دیگر این مصالح می توان ضخامت کمتر دیواره را نسبت به لوله ها عنوان کرد. طبیعتا ضخامت دیواره بیشتر می تواند مقاومت بالاتر مجرا را به دنبال داشته باشد. حال شاید این سوال را داشته باشید که شیوه انتخاب لوله تیوب باید به چه صورت باشد؟ راهکارهای متنوعی برای این منظور وجود دارد که برای نمونه می توان به هماهنگ بودن شلنگ ها با خود این قطعات اشاره داشت. قطر داخل مجرای این لوله ها باید از نظر ابعادی مورد بررسی قرار بگیرد.


مزایای استفاده از لوله تیوب

مزایای موجود در لوله تیوب باعث استقبال بسیار خوب مردم از آن برای ساخت و سازها شده‌است. اکنون تقریبا در هر سازه ای از تیوب هم استفاده می شود و افراد می دانند که خیالشان با به کارگیری آن ها تا مدت ها راحت خواهد بود.

  • قابلیت خم شدن، نخستین ویژگی و مزیتی است که در لوله های تیوب یافت می شود. انعطاف پذیری بالای این مصالح سبب گسترش کاربردهای آن نیز شده‌است. البته برخی از مدل های آن مانند پلاستیکی و آلومینیومی خم پذیری بالاتری دارند و شاید با استراتژی ها و برنامه های شما یکسان نباشند.
  • با استفاده از لوله تیوب، نیاز به اتصالات برای گردش سیالات به حداقل می رسد؛ زیرا تجهیزات لازم برای اتصالات در خود این لوله ها یافت می شود. این در حالی است که بهره گیری از موارد دیگر، شاید هزینه هایی را بابت اتصالات به دوش شما اضافه کند. ضمن این که نیازی به خرید آب بند برای لوله تیوب نیست و این نیز مزیتی بزرگ به شمار می رود.
  • از آن جایی که لوله تیوب وزنی ندارد، حمل و نقل آن معمولا آسان است. همچنین آسان بودن نصب آن را هم باید ملاک دیگری برای ارزشمند بودن این محصول به شمار آورد.
  • برخی کسب و کارها نیازمند گشاد کردن دهانه لوله تیوب هستند تا اتصالات به شیوه بهتری صورت بگیرد. به همین خاطر، دهانه این مصالح به سادگی باز می شود تا انعطاف پذیری در آن به اوج خود رسیده‌باشد.
  • استفاده کنندگان همگی به این نتیجه رسیده اند که لوله تیوب تا چه اندازه در هزینه های آن ها صرفه جویی به عمل می آورد. برای نمونه نشتی در آن به حداقل می رسد.

کاربرد لوله تیوب


کاربرد لوله تیوب

برای بررسی کاربرد لوله تیوب باید به انواع آن هم اشاره داشت؛ زیرا هر یک از آن ها کاربردهایی برای مصارف مسکونی یا صنایع مختلف دارند. اگر نگاهی به بازار داشته باشید، تیوب های گوناگونی را مشاهده می کنید که این شاید کسب اطلاعات بیشتر و خرید را دشوار سازد. با ما در ادامه با کاربرد لوله تیوب همراه باشید:

لوله تیوب مسی

لوله های تیوب مسی به لحاظ اقتصادی جزو موارد ارزشمند شناخته می شوند و معمول در دو حالت هستند؛ برخی از آن ها کاملا از مس خالص ساخته شده اند و دسته دیگر شاید تنها آلیاژی از مس باشند. معمولا در زمینه های پزشکی، سیستم های تهویه و ساخت یخچال از این لوله بهره می برند.

لوله تیوب فولادی

اگر به دنبال انتقالی پرفشار هستید، لوله فولادی قطعا نیازهایتان را برآورده خواهد ساخت. مبدل های حرارتی، بویلرها و کندانسورهای زیادی به وسیله این نوع از لوله ها ساخته می شوند و در کل کاربرد لوله تیوب فولادی بسیار گسترده است.

لوله تیوب پلاستیکی

از مواد فراوانی برای ساخت تیوب پلاستیکی استفاده می شود و به نسبت گزینه های دیگر، تا حدی اقتصادی تر است. یکی از این مواد نایلون است که ساختار بهتری را به کل تیوب می دهد. البته شاید حدس زده باشید که از این تیوب بیشتر برای اماکن کم فشار استفاده می شود و برای مناطق پرفشار بهتر است از سایر مدل های معرفی شده بهره ببرید.

لوله تیوب آلومینیومی

برای ساخت لوله تیوب آلومینیومی نیز سر وقت آلیاژهای گوناگون می روند و بیشتر برای مناطقی مناسب است که انتقال فشار آن چنان ملاک نیست. این نوع از تیوب ها درست مانند پلاستیکی به آسانی خم می شوند و باید به این موضوع دقت داشته باشید.

شاید این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که برای گردش سیالات بهتر است از کدام لوله تیوب استفاده شود؟ اگر کسب و کاری دارید که گردش سیالات در آن با فشار بالایی همراه است، بد نیست از موارد فولادی یا مسی بهره مند شوید. در غیر این صورت و برای گردش سیالات در ساختمان های مسکونی، لوله تیوب آلومینیومی یا پلاستیکی کفایت می کند.

لوله تیوب آلومینیومی
سخن پایانی

این مطلب در مورد کاربرد لوله تیوب، ویژگی ها و مزایای آن بود که امیدواریم استفاده لازم را برای خریدشان برده‌باشید. به دلیل ظهور برندهای گوناگون و نامعتبر بودن برخی از آن ها، خرید برای مشتریان تا حدی دشوار شده‌است که راهکارهایی برای این منظور به چشم می خورد.

شما عزیزان می توانید همین حالا با تماس با شماره تلفن های سایت ما، مقدار دلخواهی از هر نوعی از این محصول را در اختیار داشته باشید. تیم ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد لوله تیوب و مصالح دیگر، پیشنهاد می دهیم از سایر مطالب سایت بازدید کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تولید محتوا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *