کاربردهای ورق استیل تزئینی + نحوه اجر

کابرد های ورقه استیل تزئینی

کاربردهای ورق استیل تزئینی علاوه بر استفاده در مراکز خرید، فرودگاه، مکان های عمومی، هتل های لوکس و… برای طراحی و دیزاین فضاهای داخلی ساختمان نیز می‌باشد. در بسیاری از ساختمان‌های شیک و تازه‌ساز برای پوشش راهروها و درب ورودی ساختمان از انواع ورق‌های استیل دکوراتیو استفاده می‌کنند.

در صنایع مبل‌سازی نیز برای ساخت مبل‌های لوکس، ورق استیل دکوراتیو استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربرد های این ورق‌ها ساخت کابین آسانسور است. همان‌طور که می‌دانید استیل جزو آلیاژ های ضدزنگ است؛ بنابراین انتخاب مناسبی برای ساخت کابین آسانسور می‌باشد.

ورقه استیل تزئینی مناسب مناطق مرطوب

بسیاری از استان های کشور عزیزمان دارای آب و هوای شرجی و مرطوبی هستند. بارش فراوان باران باعث می شود تا آب و هوای بعضی از این مناطق مرطوب باشد و امکان استفاده از آلیاژهای فلزی و سایر فولادهای دیگر وجود نداشته باشد. به همین خاطر از استیل ضد زنگ به ویژه استیل دکوراتیو در این مناطق استفاده می شود. ورق استیل ۳۰۴ و ورق استیل ۴۳۰ جزو گریدهای آلیاژی هستند که مقاومت بالایی در مناطق مرطوب دارند؛ بنابراین می توان از انواع تزیینی آن ها در این محیط ها استفاده نمود.

ورقه استیل مناسب تزیین فضاهای داخلی

کاربردهای ورق استیل تزئینی برای تزیین فضاهای داخلی و محیط هایی که در معرض آب و هوای نامناسب یا شرایط محیطی بد هستند، زیاد است. ورق استیل 430 از نوع دکوراتیو، برای دکوراسیون و تزیینات داخلی استفاده می شود و در برابر مواد خورنده و آب و هوای بد بسیار مقاومت دارد.

نحوه اجرای ورق استیل دکوراتیو

حال که با کاربردهای ورقه استیل تزیینی آشنا شدیم، بد نیست کمی درباره نحوه اجرای این ورق ها بیشتر بدانید. هنگام نصب ورق‌های استیل باید به ترکیب آلیاژی آن ها، طرح استیل های دکوراتیو، ضخامت و رنگ آن توجه شود. به دلیل اینکه ویژگی های ظاهری، ورق استیل دکوراتیو فولادی را از سایر محصولات دیگر متمایز می‌کند و بیشتر جنبه تزیینی دارد، در معماری و تزئینات داخلی از آن استفاده می شود.

خصوصیات شیمیایی و فیزیکی ورق استیل تزئینی کاملاً شبیه ورق‌های استیل معمولی است، اما تنها تفاوت آن ها در ویژگی های ظاهری آن هاست. این ورق ها در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاومت و طول عمر بالایی دارند. به دلیل اینکه نیازی به تعمیرات و نگهداری ندارند و فرم پذیر و انعطاف پذیر هستند، کار با آن ها بسیار ساده است. به همین خاطر با انواع روش های مختلف می توان آن ها را برش داد و در مکان هایی که در بخش‌های پیش اشاره کردیم، از آن ها استفاده نمود.

انواع گرید های ورق استیل دکوراتیو

ورقه های استیل تزیینی دارای گرید های مختلفی هستند. این گرید ها علاوه بر اینکه روی ویژگی های فنی و کاربرد های ورقه استیل تاثیر دارند، باعث افزایش و کاهش قیمت آن نیز می شوند. اصلی ترین گرید ورق استیل دکوراتیو گرید ۳۰۴ است.

البته ورق‌های استیل دارای گرید ۳۱۶ و ۴۳۰ نیز هستند که جزو مهمترین ها و پرکاربردترین ها هستند. این ورق ها اگر چه از لحاظ ویژگی‌های فنی و مشخصات دارای تفاوت هستند، اما همگی کاربرد های تزیینی دارند.

دو ورق استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ در دسته ورق استیل آستنیتی قرار می گیرند که به آن ها استیل نگیر گفته می شود و خاصیت مغناطیسی ندارند. ورق استیل ۳۰۴ در کنار مقاومت به خوردگی بالا، استفاده های متنوعی هم دارد.

ورق استیل ۳۱۶ نیز در مکان های مرطوب و ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. ورق استیل با گرید ۴۳۰ هم یک استیل بگیر است و می توان به خاطر قابلیت‌های فنی پایین و قیمت ارزانی که دارد در مکان های مختلف از آن استفاده نمود.

انواع ورق استیل تزئینی در بازار ایران را بشناسید

قیمت ورق استیل تزیینی

به دلیل تنوع بالا و کاربردهای ورق استیل تزئینی، حساسیت زیادی پیرامون قیمت این آلیاژ های فولادی وجود دارد. افرادی که قصد خرید ورق استیل تزیینی را دارند، مرتب به فکر استعلام قیمت این محصولات هستند.

جهت اطلاع بیشتر باید بدانید که عناصر موجود در این ورقه دکوراتیو، شامل مولیبدن، کروم و نیکل می شود. این عناصر که جزو مواد اولیه گران قیمت انواع فولاد محسوب می شوند، باعث می شوند تا قیمت ورق‌های استیل دکوراتیو بالا برود.

اگر بخواهید به دوام و ماندگاری ورق‌های دکوراتیو فکر کنید، متوجه می شوید که پرداخت هزینه بالا برای این ورق ها ارزش کفی دارد. چرا که انتخاب این ورقه ها اگرچه نیاز به صرف هزینه بالایی دارد، اما مقرون به صرفه است و شما تا مدت ها نیازی به تعویض تعمیر یا نگهداری آن ها نخواهید داشت.

از عواملی که روی قیمت ورق‌های استیل دکوراتیو تاثیر دارد، نوسانات موجود در بازار است که باعث می‌شود روزانه این محصولات قیمت‌های متغیری داشته باشند. البته ویژگی ها و مشخصات فنی محصول نیز در تعیین قیمت آن بی تاثیر نیست.

هنگام محاسبه قیمت ورق استیل تزئینی باید به مواردی چون هزینه های مربوط به حمل و نقل و جابجایی، گمرک و نرخ ارز نیز توجه داشته باشید. چرا که هر یک از این فاکتور ها می تواند به صورت جداگانه قیمت این محصول را افزایش دهند. به طور کلی کیفیت ورق استیل و روش تولید آن در کارخانه های مختلف، در کنار برند تولید کننده هم روی قیمت این محصول تاثیر دارند.

خرید ورق استیل تزیینی

کاربردهای ورق استیل تزئینی در ساخت محصولات خانگی، تجهیزات صنعتی، مواد غذایی، دارویی و شیمیایی باعث شده تا این محصولات طرفداران خاص خود را داشته باشند. به همین خاطر افرادی که قصد خرید ورق استیل تزیینی را دارند، بایستی با گرید های مختلف این ورق ها و کاربردهای هریک از آن ها آشنا باشند.
در صورتی که قصد خرید ورق استیل تزیینی را داشته باشید، می توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان آریا استیل جعفری استفاده کنید. چرا که کارشناسان این مجموعه با توجه به کاربرد مورد نظر شما، می توانند گرید های مناسب ورق استیل را به شما معرفی کنند و اطلاعات کافی درباره ضخامت، اندازه و حجم مورد نیاز شما در اختیارتان قرار دهند. کافیست به وب سایت آریا استیل جعفری مراجعه نموده و یا با شماره های درج شده در وب سایت این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *