از ورق استیل 316 برای نمای ساختمان استفاده کنید

ورق استیل 316

ورق استیل 316 از لحاظ اهمیت و کاربرد در جایگاه دوم بعد ورق استیل 304 قرار می گیرد؛ این ورق استیل یک ورق آستنیتی است که دارای ویژگی های منحصربه فرد بوده و می تواند یک ورق مناسب برای استفاده در نمای ساختمان ها و پروژه های عمرانی باشد. در این مقاله با کاربردها، ویژگی ها و خواص فیزیکی و ترکیب شیمیایی این محصول آشنا می شویم.

استفاده از ورق استیل در نمای ساختمان

ورق استیل 316 دارای دوام، جذابیت بصری و قابلیت فرم دهی ساده است؛ به همین دلیل می تواند برای کاربرد در نمای ساختمان یکی ابزار مناسب باشد. به صورت های متنوعی معماران امکان استفاده از این ورق ضد زنگ را دارند؛ زیرا این ورق به طور گسترده در حالت های مات، براق، رنگی و در بافت ها و شکل های متفاوت سوراخ دار، یکنواخت و راه دار در دسترس است.

اهمیت کاربرد ورق استیل 316

ورق استیل ضد زنگ از لحاظ زیست محیطی به عنوان یک محصول سبز شناخته می شود؛ همچنین این نوع ورق مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و به دلیل داشتن ویژگی هایی همچون بازیافت پذیری، دوام زیاد و نرخ بازیابی ساخت 100% کارایی زیادی دارد. یکی از مزایای کاربرد ورق استیل‌316 ضد زنگ در نمای ساختمان، عدم تاثیر نامطلوب بر محیط زیست است. همچنین نماهای ساخته‌شده از این ورق ضد زنگ نگهداری ساده‌ای دارند و عمر سرویس آن طولانی می باشد. مزیت مهم دیگر استفاده از مصالح در ساختمان، حالت پیش‌ساخته اجزاء استیل است که در این صورت می توان درجا به محل پروژه آن را منتقل کرد. همچنین هنگام نصب ورق در نمای ساختمان موجب صدای زیاد و یا ایجاد گرد و خاک نمی شود.

کاربردهای ورق استیل تزئینی + نحوه اجر

ویژگی های مناسب‌ترین ورق استیل برای نمای ساختمان

یکی از بهترین ورق های ضد زنگ برای استفاده در نماهای بیرونی و فضای داخلی ساختمان، ورق استیل 316 است؛ در ادامه با ویژگی های مختلف این ورق آشنا می شویم.

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی ورق استیل 316

یکی از ویژگی های مهم برای مصالح و تجهیزات ساختمانی مقاومت بالای آن هادر مقابل شرایط و عوامل آب و هوایی است؛ در این راستا ورق استیل‌316 در برابر خوردگی و محیط های خورنده از مقاومت بالایی برخوردار است و یکی از مطلوب ترین مصالح ساختمانی برای نمای ساختمان به شمار می رود.

  • مقاومت زیاد حرارتی ورق استیل ضد زنگ 316

ورق استیل ضد زنگ گرید 316 بهترین ورق برای استفاده در نمای ساختمان است؛ زیرا در برابر اکسیداسیون در حالت سرویس مکرر تا دمای 870 درجه مقاومت دارد. همچنین در شرایطی با سرویس پیوسته نیز می تواند تا دمای 925 درجه سانتی‌گراد مقاوم باشد.

  • خاصیت جوش‌پذیری استیل 316

استیل 316 ضد زنگ بدون استفاده از پرکننده می تواند نسبت به سایر ورق های بازار عملکرد متمایز و مطلوبی را ارائه می دهد. معمولا طی فرآیند جوشکاری از میله‌ها و الکترودهای یکسان با فلز پایه 316 استفاده می شود و در جوش های مقاطع سنگین می توان از فلز رده 316Ti به جای ورق 316 به کار برد.

  • دوام بالای ورق استیل 316

از ورق استیل ضد زنگ برای اولین بار در سال 1929 میلادی برای پوشش بالای ساختمان کرایسلر در شهر نیویورک استفاده شد. در حال حاضر این ساختمان وجود داشته و نشان دهنده طول عمر و دوام بالای ورق های استیل است. با توجه به این موضوع ورق استیل ضد زنگ در سازه‌های گوناگون و ساختمان ها کاربردهای بسیاری پیدا کرده اند.

جدول ترکیب شیمیایی ورق استیل 316

جدول ترکیب شیمیایی ورق استیل 316

جدول مشخصات فیزیکی ورق استیل 316

جدول مشخصات فیزیکی ورق استیل 316

نحوه فرآوری و ساخت ورق استیل 316

برای ساخت و فرآوری تمام ورق های فولادی ضد زنگ باید فقط از ابزارهای مخصوص مواد استیل ضد زنگ استفاده کرد. قبل از کاربرد این ابزار باید به طور کامل همه ابزارها و سطوح کار تمیز شوند تا هر نوع آلودگی های از بین رفته و از خوردگی فلزات و تغییر رنگ سطح محصول جلوگیری شود. برای انتخاب ورق استیل و تکنیک های ساخت باید معیارهایی شامل هندسه و اندازه قطعه، رواداری های لازم، تعداد اجزاء تولید شده، ملاحظات سازه‌ای و هزینه ها را در نظر گرفت.

جمع بندی: صرفه اقتصادی استفاده از ورق استیل 316 برای نمای ساختمان

از لحاظ هزینه استفاده از ورق استیل‌316 در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح گران تر است؛ ولی به طور کلی هزینه نصب، هزینه های عملیاتی و هزینه چرخه عمر این ورق استیل کمتر از دیگر مصالح محاسبه می شود. این ورق در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و از این رو در هزینه های عملیاتی صرفه جویی‌شده و باعث کاهش تعداد بازرسی ها، افزایش طول بار و کاهش هزینه های نگهداری می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *