ویژگی های ورق استیل آینه ای + کاربرد

ورق استیل آینه ای

آلیاژ های استیل به عنوان فولاد زنگ نزن شناخته می شوند که می توان از آن ها در ساخت و تولید محصولات مختلفی استفاده کرد. ورق استیل آینه ای یا ورق استیل میرور، یکی از این آلیاژها است. ویژگی ها و خصوصیات بارز این نوع ورق ها باعث شده تا روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

در این مطلب قصد داریم ویژگی ها و کاربردهای ورق استیل میرور را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر می خواهید در این مورد اطلاعاتی داشته باشید با ما همراه شوید.

بررسی کلی ورق استیل میرور یا آینه ای

در ساخت ورق های استیل آینه ای از انواع مختلف عناصر آلیاژی استفاده می کنند. عناصری مانند نیکل، مولیبدن و کروم، مهم ترین عناصری هستند که برای تولید این نوع ورق ها به کار می روند. نیکل و کروم باعث می شوند تا ورق ها در مقابل زنگ زدگی، مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. همچنین اگر ورق استیل میرور را در مناطق دریایی و ساحلی قرار دهید، مولیبدن فعال شده و مقاومت ورق را در مقابل خوردگی بالا می برد. کیفیت سطح این نوع ورق ها به قدری بالا است که هیچ خط و خشی روی آن ها قابل مشاهده نخواهد بود.

برای انجام فرم دهی و فرایند نورد می توان از انواع ماشین آلات و روش های مختلف کمک گرفت. وقتی که عمل فرم دهی بر روی این ورق ها انجام می گیرد، ممکن است آسیب هایی به سطح آینه ای ورق وارد شود. در نتیجه احتمال دارد شاهد یک سری از خطوط و خط و خش بر روی ورق باشید که ناشی از عملیاتی مانند جوشکاری، فرهم دهی و… هستند.

برای از بین بردن این آسیب ها و خط و خش ها می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. برخی از مهم ترین روش ها برای این کار، شامل مواردی همچون پولیش کاری با درجات مختلف، الکترو پولیش، براق کاری، اسیدشویی و… می شوند. فراموش نکنید که تمامی این کارها باید توسط فردی مجرب و متخصص انجام گیرد تا آسیبی به ورق استیل آینه ای وارد نشود.

انواع ورق های استیل آینه ای

 

انواع ورق های استیل آینه ای

به طور کلی این نوع ورق ها با توجه به مشخصات ظاهری که دارند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. یکی از متداول ترین روش های تقسیم بندی ورق های استیل میرور، از روی رنگ آن ها است. ورق های استیل آینه ای در رنگ های مختلفی تولید شده و در موارد متفاوتی از آن ها استفاده می شود. به طور کلی این نوع ورق ها شامل انواع مختلف زیر هستند:

  • ورق استیل میرور نقره ای: معمولا این رنگ ورق در طراحی های مدرن، بیشترین کاربرد را دارد.
  • ورق استیل میرور طلایی: رنگ طلایی ورق های استیل میرور برای طراحی های لوکس استفاده می شوند. علاوه بر این، ورق طلایی رنگ برای ساخت اماکن مذهبی گزینه عالی و کارآمدی است.

رنگ های دیگری از ورق استیل آینه ای وجود دارند که کم تر دیده شده اند. اما این رنگ ها نیز می توانند اثری جذاب و به یاد ماندنی در طراحی ها به وجود آورند. سایر رنگ های این ورق های استیل شامل موارد زیر می شوند.

  • ورق استیل میرور مسی رنگ
  • ورق استیل میرور دودی رنگ
  • ورق استیل میرور با رنگ آبی کاربنی

لازم به ذکر است که ورق های استیل آینه ای در ضخامت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع آن ها را انتخاب کرده و در پروژه موردنظرتان به کار ببرید. از رایج ترین ضخامت های ورق های استیل میرور می توان به 0.4، 0.5، 0.6، 0.7، 0.8 و 1 میلی متر اشاره کرد.

کشش ورق استیل چیست و چگونه باید ارزیابی شود؟

 

ویژگی های انواع ورق های استیل آینه ای

اگر قصد خرید این ورق ها را دارید، در ابتدا باید با ویژگی های آن ها آشنا شوید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر خط و خش
  • ضد لک
  • در برابر مایعات اسیدی و رطوبت تغییر رنگ نمی دهند.
  • در برابر ضربه و دما استحکام و مقاومت بالایی را از خود نشان خواهد داد.
  • قابلیت فرم پذیری و جوشکاری

کاربرد ورق های استیل آینه های

کاربرد ورق های استیل میرور روز به روز افزایش پیدا می کند و امروزه می توان در اکثر صنایع، ردپایی از این محصولات مشاهده کرد. اما اصلی ترین کاربردهای آن ها عبارتند از:

  • استفاده در صنایع ساختمانی
  • لوازم تزئینی و دکوراسیون داخلی ساختمان
  • ساخت درب ورودی و نرده
  • استفاده در محیط آزمایشگاهی
  • و…

جمع بندی

ورق استیل آینه ای یک ورق ضد زنگ و خط و خش است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. شما می توانید این نوع ورق ها را در محیط هایی با رطوبت زیاد و آب های کلر دار قرار دهید، بدون اینکه هیچ آسیبی به آن ها وارد شود. علاوه بر این مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت دارند.

5/5 - (2 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *