نکات مهم خرید ورق گالوانیزه و استیل + ویژگی ها

خرید ورق گالوانیزه و استیل

ورق های گالوانیزه و استیل با توجه به کارایی و مقاومت بالایی که دارند، معمولا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این ورق ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل هم از کاربردهای فراوانی برخوردارند.

رعایت برخی از نکات در هنگام خرید ورق گالوانیزه و استیل به شما کمک می کند تا خرید مطمئنی داشته باشید. اگر مایلید در مورد ورق گالوانیزه و استیل و خرید آن ها اطلاعاتی داشته باشید تا انتها ما را همراهی کنید.

ورق گالوانیزه و استیل

زمانیکه برخی از فلزات مانند آهن و فولاد، در مجاورت رطوبت و اکسیژن قرار می گیرند، دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی می شوند. از همین رو کاربرد و کارایی آن ها تا حد زیادی پایین می آید و برای جلوگیری از این اتفاق، باید این فلزات با استفاده از یک لایه فلز روی، پوشش داده شوند. به این عملیات گالوانیزاسیون می گویند و این نوع فلزها، به ورق های گالوانیزه معروف هستند.

همانطور که گفتیم ساختار این ورق ها از آهن و روی بوده و در نتیجه قیمت آن ها، بر روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر می گذارد. عناصر تشکیل دهنده ورق استیل نیز از آهن، کربن، کروم و نیکل بوده و طبیعتا قیمت هر کدام از این ترکیبات به صورت جداگانه ای، بر روی قیمت ورق استیل اثر دارد. البته باید بدانید که ترکیبات نام برده شده برای ورق استیل، در درصدهای مختلفی استفاده می شوند و همین مورد باعث می شود تا قیمت ورق استیل متفاوت باشد.ورق گالوانیزه

 

کاربردهای ورق گالوانیزه و استیل

ورق گالوانیزه و استیل کاملا با همدیگر متفاوت هستند و در نتیجه کاربرد متفاوتی دارند. شما قبل از خرید ورق گالوانیزه و استیل باید کاربردهای آن را به درستی بدانید. در ادامه کاربرد هر ورق را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربردهای ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه در موارد و صنایع بسیاری کاربرد دارند و پر کاربرد بودن ورق های گالوانیزه باعث شده تا این ورق ها قیمت نسبتا بالایی داشته باشند. از جمله مهمترین کاربردهای این ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید انواع لوازم خانگی
  • صنعت برق و الکترونیک
  • صنعت خودروسازی
  • استفاده از ورق گالوانیزه در راه سازی
  • ساخت انواع سیلوهای گالوانیزه
  • ساختمان سازی
  • تولید رابیتس گالوانیزه
  • و…

کاربردهای ورق استیل

برخی از مزایای این ورق مانند عمر بالا، درخشش زیاد، ضد زنگ بودن و… باعث شده اند تا ورق های استیل محبوبیت زیادی داشته باشند و برای کاربردهای مختلف استفاده شوند. برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • استفاده از ورق در صنعت تولید سیمان
  • تولید و ساخت کاغذ
  • صنعت تولید روغن
  • صنعت ساخت و ساز ساختمان ها
  • ساخت انواع مختلفی از وسایل منزل
  • تولید درب آسانسورها
  • ساخت درب خودرو ها
  • ساخت وسایل انواع وسایل نقلیه
  • و…

نکات مهم در هنگام خرید ورق گالوانیزه

در ادامه برخی از نکات را در خصوص خرید این محصولات برای شما شرح می دهیم که بر روی قیمت ورق ها نیز تاثیر می گذارد.

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در بازار ایران + سنجش کیفیت

کاربرد ورق

انواع مختلفی از فرمینگ ورق گالوانیزه وجود دارد که شامل مواردی همچون طرح شادولاین، ذوزنقه، سینوسی، سفال، کرکره و … می شود، و هر کدام از آن ها کاربرد متفاوتی را ارائه می دهند. شما باید در ابتدا بدانید که کدام یک از این محصولات برای شما کاربرد داشته و سپس یکی از آن ها را خریداری کنید. به طور کلی ورق گالوانیزه در بسیاری از صنایع کاربرد دارند و به راحتی می توانید آن را سفارش دهید.

کیفیت

همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، از پوشش فلز روی برای این ورق ها استفاده می کنند و هرچه این پوشش قوی تر باشد، کیفیت ورق گالوانیزه نیز بالاتر می رود. سرعت سرد شدن ورق نیز می تواند بر روی کیفیت ورق گالوانیزه تاثیر بگذارد؛ بدین معنی که هرچه ورق گالوانیزه زودتر سرد شود، کیفیت ورق نیز بالاتر است.

روش ساخت

امروزه برای ساخت ورق از روش های مختلفی همچون غوطه ور، گالوانیزه سازی فابریک، الکترو گالوانیزاسیون و… استفاده می کنند. هر کدام از این روش ها با کیفیت متفاوتی محصول را تحویل می دهند. به همین دلیل قبل از خرید ور گالوانیزه و استیل باید روش تولید آن را جویا شوید.

ضخامت و اندازه ورق

بهتر است بدانید که در هر صنعتی از ضخامت و اندازه مخصوصی برای ورق استفاده می کنند. ضخامت و اندازه ورق تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی آن می گذارد. به همین دلیل شما باید مطابق با کاربرد مورد انتظار خود، بهترین ضخامت ورق را انتخاب کنید.

برند تولیدکننده

شرکت های زیادی در ایران، انواع مختلفی از ورق های گالوانیزه را تولید و به بازار عرضه می کنند. طبیعتا کیفیت محصول تهیه شده هر کدام از شرکت ها متفاوت است. شما باید برندی را انتخاب نمایید که دارای سابقه درخشان بوده و ورق گالوانیزه را طبق استاندارد جهانی تولید کند.

نکات مهم در هنگام خرید ورق استیل

برای خرید ورق گالوانیزه و استیل باید موارد نام برده شده در این مطلب را در نظر بگیرید تا خرید درستی داشته باشید.

نوع ورق

انواع مختلفی از ورق های استیل وجود دارد که شامل  ورق استیل رنگی، سیاه، قلع اندود، گالوانیزه و… می شوند. شما باید با توجه به نیاز و کاربرد آن ها، یک مدل را خریداری کنید. قیمت انواع ورق های استیل باهمدیگر متفاوت هستند.

برند تولید کننده

این محصولات در شرکت های متنوع و زیادی در ایران تولید خواهند شد، اما کیفیت تمامی آن ها مانند هم نیست. در ابتدا باید یک برند خوشنام را پیدا کرده و سپس محصول مورد نظر را سفارش دهید.

مواد تشکیل دهنده

در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم که هر برند، از درصد ترکیبات مختلفی برای تولید ورق استیل استفاده می کند. این ترکیبات تاثیر بسیاری بر روی قیمت و کیفیت ورق استیل می گذارند. از همین رو قبل از خرید ورق گالوانیزه و استیل، باید به خوبی ترکیبات آن ها را بررسی کنید.

جمع بندی

ورق گالوانیزه و استیل از پرکاربردترین فلزها در بسیاری از صنایع شناخته می شوند. از دلایل محبوبیت این ورق ها می تواند به ضد زنگ بودن، درخشندگی، کیفیت بالا، طول عمر بالا و.. اشاره کرد. عوامل زیادی همچون برند تولید کننده، ترکیبات ورق ها و ابعاد بر روی قیمت ورق استیل و ورق گالوانیزه تاثیر می گذارد. توصیه می کنیم حتما محصول با کیفیتی را خریداری نمایید تا مدت زمان طولانی برایتان کار کند.

5/5 - (4 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *