میلگرد استیل چیست و چه کارایی دارد؟ + تقاوت ها

میلگرد استیل

میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که در هم در صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی، کشاورزی نفت و گاز و هم در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان، میلگردهای استیل دارای بیشترین کاربرد هستند. این میلگردها از آلیاژ استیل تهیه می شوند و انواع بسیار گوناگونی دارند. در این مطلب، به معرفی میلگرد استیل و کاربرد آن خواهیم پرداخت. همچنین درباره انواع میلگرد استیل و تفاوت آنها با یکدیگر اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

آشنایی با میلگرد استیل و انواع آن

امروزه شاهد استفاده گسترده از انواع میلگرد استیل در صنایع مختلف همچون صنایع کشاورزی، نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی و… هستیم. به طور کلی این میلگردها در دو گروه استنلس استیل و کربنی تولید می شوند که البته نوع استنلس استیل کاربرد بیشتری دارد. در این بخش هرکدام از این میلگردها را معرفی کرده ایم:

میلگرد استنلس استیل

یکی از مهم ترین مزایای میلگرد استنلس استیل، مقاومت آن در برابر اکسایش است. به همین علت، در مکان هایی که رطوبت بالایی دارند می توان از میلگرد استنلس استیل استفاده کرد. وجود مقادیر زیادی از عناصر نیکل و کروم موجب شده تا میلگردهای استنلس استیل فاقد خاصیت مغناطیسی باشند و در نتیجه، اکسید نشوند. از دیگر ویژگی های این نوع میلگرد می توان به دقت بالای آن در ماشین کاری اشاره کرد.

مقاومت در برابر عملیات حرارتی، یکی دیگر از مزایای مهم میلگردهای استنلس استیل است. این ویژگی باعث شده تا بتوان به راحتی از این میلگرد در عملیات هایی همچون جوشکاری، تنگستن و پلاسما استفاده کرد.

میلگرد استیل کربن

این نوع میلگرد نیز دارای مزایای فوق العاده ای بوده و از کاربرد ویژه ای در صنعت برخوردار است. به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های میلگرد استیل کربن، می توان به استحکام بالای آن اشاره کرد. این ویژگی باعث شده تا از این میلگرد به طور گسترده در ساختمان سازی استفاده شود. انعطاف پذیری بالا از دیگر قابلیت های میلگرد استیل کربن است که موجب کاربرد قابل توجه این نوع میلگرد در صنایعی همچون کشاورزی، پتروشیمی، ساختمان سازی و… شده است.

البته خوب است بدانید که در کنار این مزایا، معایبی هم برای میلگرد استیل کربن وجود دارد. یکی از مهم ترین معایب این نوع میلگرد، اکسایش سریع آن است که موجب عدم امکان استفاده از آن در محیط های مرطوب شده است.

انواع میلگرد استیل

کاربرد میلگرد استنلس استیل

صنایع غذایی یکی از مهم ترین زمینه های کاربرد میلگرد استنلس استیل محسوب می شود. همانطور که می دانید دستگاه های مورد استفاده در این صنایع باید از لحاظ سطح کیفی در درجه بسیار بالایی قرار داشته باشند. با توجه به کیفیت بالای میلگردهای استنلس استیل و همچنین مقاومت آنها در برابر زنگ زدگی می توان با خیال راحت از آنها در صنایع غذایی استفاده نمود.

دومین کاربرد میلگرد استنلس استیل مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. هنگام انجام عملیات حفاری در صنایع نفت و پتروشیمی، از مایعات اسیدی استفاده می شود. این مایعات از خاصیت خورندگی برخوردار بوده و ممکن است به تجهیزات آسیب جدی برسانند. اما میلگردهای استنلس استیل در برابر فشار و دمای بالا و همچنین در مقابل اسیدیته بسیار مقاوم هستند.

کاربرد میلگرد استیل کربن

میلگردهای استیل کربن برای ساخت برخی از تجهیزات صنعت نفت که با مواد اسیدی و همچنین با نفت خام در تماس نیستند مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این میلگردها به دلیل استحکام بالا و خاصیت انعطاف پذیری، در صنعت ساختمان سازی و ساخت اسکلت ساختمان نیز کاربرد گسترده ای دارند. خوب است بدانید که میلگردهای استیل کربن در صنعت کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

روش جوش استیل 304 با دستگاه جوش معمولی

قیمت میلگرد استیل

قیمت محصول یکی از اصلی ترین مسائل هنگام خرید آن است. از این رو، در این بخش می خواهیم درباره قیمت میلگرد استیل صحبت کنیم. همانطور که می دانید قیمت محصولات مختلف بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود. میلگردهای استیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و موارد گوناگونی در قیمت آنها موثر هستند.

یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت میلگرد استیل، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن است. امروزه کارخانجات مختلفی در زمینه تولید این نوع میلگرد فعالیت می کنند. بدیهی است که هرچه مواد اولیه به کار رفته در ساخت میلگرد باکیفیت تر باشند، قیمت نهایی محصول نیز بالاتر خواهد بود. عوامل دیگری همچون مراحل تولید میلگرد، نوع میلگرد، برند تولیدکننده آن، نرخ ارز و… نیز از دیگر مواردی هستند که می توانند بر قیمت میلگردهای استیل موثر واقع شوند.

جمع بندی

در این مطلب، آریا استیل جعفری درباره میلگرد استیل و انواع آن صحبت کردیم. همچنین کاربرد این نوع میلگرد را به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم. امروزه از میلگردهای استیل در صنایع مختلف همچون ساختمان سازی، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و… استفاده می شود. این میلگردها در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام از آنها بر اساس ویژگی هایی که دارند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

5/5 - (8 امتیاز)
محمد فراشی
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • علی 2 بهمن 1402 / 12:09 ب.ظ

    سفارش میلگرد استیل رو میتونیم آنلاین انجام بدیم برامون به شهرستان بفرستید؟

    • مدیر وب سایت 17 اسفند 1402 / 7:25 ب.ظ

      با سلام و وقت بخیر
      بله از طریق شماره تماس 8939742 0912 در خدمت هستیم

  • مهدی مومنی 7 آذر 1402 / 7:36 ب.ظ

    بسیار مفید و آموزنده

  • حسن 24 آبان 1402 / 12:40 ب.ظ

    عالی بود
    از سایتتونم خرید داشتم خیلی با کیفیت ارسال کردید ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *