لیست تولیدکنندگان لوله گوشتدار

تولیدکنندگان لوله گوشتدار

تفاوت لوله گوشتدار با سایر لوله های نازک، روند تولید آن و تکنولوژی به کار رفته و همچنین کار با هرکدام از آنهاست. بدیهی است که محصولات فولادی هرچه ضخیم تر باشند یعنی از نورد گرم و هرچه نازک تر باشند یعنی از نورد سرد تشکیل شده است. شمش فولادی مواد اولیه برای ساخت لوله گوشتداراست. این لوله گوشتدار، سختی بسیار زیادی دارد و به دلیل اینکه دارای ضخامت و وزن بسیار بالا است، در مواقع خاص تری به کار می روند که دیگر لوله ها  توان تحمل میزان سختی و افزایش فشارآن محل را نداشته باشد.

ویژگی های لوله گوشتدار

از ویژگی های منحصر به فرد لوله گوشتدارمی توان به: ضخامت، مقاومت بالا، کاربرد در پروژه های عظیم، قادر به تحمل فشار و قابلیت عدم جوش پذیری اشاره کرد.

خوشبختانه در کشور ایران نیز کارخانه هایی اقدام به تولید انواع لوله های مورد نیاز در صنایع مختلف کرده اند که با این کار تا میزانی از نیاز به واردات به داخل کشور کاهش چشمگیری یافته‌است. کارخانه هایی نظیری چون لوله سازی کالوپ اهواز، کارخانه لوله سمنان، کارخانه لوله سپاهان، کارخانه پروفیل سپنتا، از جمله کارخانه هایی است که لوله صنعتی گوشتدار در کشور ایران را تولید می کنند.

تولیدکنندگان لوله گوشتدار در ایران و سایر کشور ها

تولید کنندگان در ایران

کارخانه سپنتا اولین کارخانه تولید کننده انواع لوله های فولادی در کشور ایران است. بیشترین مصرف کنندگان لوله های فولادی و لوله گوشتدار به علت قدمت و تجربه بالای این کارخانه اکتفا می کنند.
لوله گوشتدار در سایز های مختلفی تولید می شوند به عنوان مثال از سایزهای کوچک در صنایعی چون ماشین سازی و انتقال سیالات داخل خودرو استفاده می شود و سایزهای بزرگ لوله گوشتدار در انتقال سیالات با حجم بالا در صنعت و پالایشگاه ها به کار گرفته‌می شود.

لوله گوشتدار مزایایی چون مقاومت بالا در برابر خوردگی دارند به همین خاطر اغلب عمرشان بسیار طولانی است و این لوله ها ضخیم و مستحکم بوده و قابلیت تحمل فشار بسیار بالا را دارد؛ در کنار مزایای گفنه شده، لوله گوشتدار معایبی نیز دارد و آن معایب شامل موارد زیر است اول انکه لوله سایز بزرگ گوشتدار به خاطر اندازه و ضخامت زیاد به طور معمول به شیوه های رایج قبل جوشکاری و اتصال نخواهد بود همچنین به دلیل اینکه وزن بالایی دارند در زمان حمل و نقل کار را سخت می کنند و برشکاری این لوله ها نیز کار سختی خواهد و نیازبه شیوه مخصوص خود دارد و در تولید این لوله گوشتدار به مواد اولیه زیادی برای تولید احتیاج خواهند داشت.

عوامل گوناگونی بر قیمت لوله گوشتدار موثراند، مانند نوع استاندارد های لوله گوشتدار، وزن و ضخامت، شرایط بازار جهانی فلزات و فولاد، مشخصات و ویژگی های شیمیایی و مکانیکی لوله ها، نرخ ارز، میزان و حجم لوله خریداری‌شده، قیمت مواد اولیه، کاربردهای لوله، روش تولید لوله ها و…

تولیدکنندگان لوله گوشتدار در جهان

بزرگترین شرکت واردات لوله گوشت دار در ایران ، چین، آلمان و ترکیه تولید کنندگان لوله گوشتدار هستند.
لوله گوشتدار قابلیت جوش پذیری ندارد و باتوجه به ابعاد و اندازه های مختلف کاربرد های گوناگون نیز دارند. در ادامه ابعاد لوله گوشتدار را برای شما ذکر خواهیم کرد که تولید کنندگان لوله گوشتدار این ابعاد وضخامت ها را تصدیق می کنند.
ابعاد لوله گوشتدار از 40 الی 220 و در ضخامت های 20، 25، 30، 35 و 70 موجود می باشند. که هریک مطابق با اندازه وضخامت خود برای کاری ساخته‌شده است.

 

لوله گوشتدار

چین

برترین تولیدکننده لوله های فولادی در جهان کشور چین است. پرکاربردی ترین لوله های درزدار و بی درز در کشور چین ساخته‌و راهی بازارهای فولادی جهان می شوند. 86 درصد لوله های تولید‌شده در کل آسیا مربوط به کشور چین می شود که باتوجه به اینکه این لوله ها در صنایع مختلف گاز، آب، فاضلاب و خودروسازی کاربرد دارند، در نتیجه تقاضای خرید آنان نیز بیشتر است. در تولید لوله گوشتدار از عناصر و آلیاژهایی مانند: نیکل، کروم، منگنز، مولیبیدن، کبالت، بور، تیتانیوم، و تنگستن استفاده می شود. وجود این عناصر در لوله گوشتدار موجب مقاومت در برابر خوردگی و زدگی و بالارفتن دمای ذوب می شود.

هند

یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده و فروشنده لوله گوشتدار و انواع لوله بدون درز، کشور هند است. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در این کشور، در طی دو دهه گذشته توانسته‌است که نیاز سرتاسر جهان را در زمینه انواع لوله ها بر طرف کند.
با افزایش تکنولوژی و بهبود شرایط اقتصادی این موقعیت پیش‌آمده که کشورهای در حال توسعه بتوانند جز تولید کنندگان لوله گوشتدار و سایر محصولات فولادی و فلزی باشند.

5/5 - (2 امتیاز)
تیم تولید محتوا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *