بهترین قیمت لوله استیل 321

لوله استیل 321

لوله 321 یکی از انواع لوله ‌های استیل است که در صنایع مختلف به ویژه صنایع غذایی و پتروشیمی کاربرد دارد. به همین روی اطلاع از قیمت لوله استیل 321 برای افرادی که در این صنایع فعالیت می‌کنند، ضروری است. در این نوشتار قصد داریم پس از معرفی لوله 321، درباره کاربردها و ویژگی‌ های آن صحبت کنیم. در صورتی که قصد خرید لوله 321 را دارید می‌توانید با توجه به لیست قیمت این لوله ‌ها برای ثبت سفارش و خرید از طریق وب سایت فروشگاهی آریا استیل جعفری اقدام نمایید.

 

معرفی لوله 321

لوله استیل 321 به دلیل دارا بودن تیتانیوم در محیط‌ هایی که دارای مواد خورنده هستند و دمای بالایی دارند، قابل استفاده است. انواع لوله استیل 321 دارای رده‌ها و سایز های مختلف در بازار موجود هستند و با قیمت‌ های گوناگون به فروش می‌رسند.

پایه و اساس این لوله ‌ها، استیل 304 است. اما به خاطر افزودن عناصری چون نیوبیوم 347 و تیتانیوم 321، این لوله استیل دارای مقاومت بالایی در برابر مواد خورنده و گرما است. این محصول در صنایع فلزی کاربرد زیادی دارد. به خاطر ویژگی‌ها و مزایای لوله‌ های استیل 321 که از جنس استیل ضد زنگ هستند، می‌توان در مکان‌هایی که نیاز به مقاومت بالا در مقابل خوردگی و حرارت وجود دارد، از آن ها استفاده نمود.

استیل 321 به خاطر داشتن تیتانیوم، قابلیت جوشکاری دارد و می‌تواند دمایی حدود 900 درجه سانتی‌گراد را بدون تغییر شکل تحمل کند. وب سایت فروشگاهی آریا استیل جعفری، تامین کننده انواع لوله 321 با بهترین قیمت بوده و سفارش‌ های شما عزیزان را با بالاترین کیفیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

لیست قیمت لوله 321

لیست قیمت لوله 321
لیست قیمت لوله 321

کاربرد لوله 321

پیش از ثبت سفارش و خرید لوله استیل 321 با بهترین قیمت‌ها از نام سایت، بهتر است با کاربرد این لوله‌ها آشنا باشید. به خاطر اینکه لوله‌های استیل 321 تحمل دمای بالایی را دارند، برای ساخت قطعات کوره، منیفولد اگزوز هواپیما، دودکش، مشعل و … از آن ها استفاده می‌شود.

علاوه بر صنایع گوناگون، از لوله‌های استیل 321 برای کولینگ‌های انعطاف پذیر، اتصالات انبساطی، اتاقک گرمکن، منیفولد دود، پوشش بویلرها، دیواره بین اتاق حرارت گیر و موتور و … نیز استفاده می‌شود. اما کاربرد اصلی لوله‌های استیل 321 در صنایع زیر است.

  • صنایع قند
  • صنایع فراوری گاز
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع کود
  • صنایع تولید برق
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع تبدیلی مواد غذایی

 

ویژگی ‌های لوله استیل 321

لوله استیل 321 که دارای استاندارد DIN آلمان است، با نام فولاد نگیر 321 هم شناخته می‌شود. این لوله‌ های استیل که ساختار آستنیتی دارند به خاطر خواص غیر مغناطیسی، کاربرد های گوناگونی در صنایع مختلف پیدا کرده‌اند.

این استیل‌های ضد زنگ، می‌توانند در دمای بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد تحت عملیات حرارتی قرار بگیرند و بدون تغییر شکل باقی بمانند. استیل 321 فاقد دمای آنیل کاری است. زیرا تحت عملیات آنیل قرار نمی‌گیرد، امکان سخت کردن این آلیاژ به واسطه عملیات حرارتی وجود ندارد و فقط با عملیات سرد کاری می‌توان لوله استیل ۳۲۱ را سرد کرد. از جمله ویژگی ‌های این لوله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

مقاومت در برابر خوردگی

لوله 321 در دمای بین ۴۲۵ تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد می‌تواند در برابر اکسیداسیون و حرارت مقاومت خوبی از خود نشان دهد. این لوله‌ها در محیط‌های کلریدی گرم که دارای دمایی حدود ۶۰ درجه سانتی گراد هستند، نیز مقاومت خوبی دارند.

مقاومت در برابر حرارت

لوله استیل ۳۲۱ در محدوده دمایی ۴۲۵ درجه سانتی گراد تا ۹۰۰ درجه، در برابر اکسیداسیون و حرارت مقاوم است، این لوله دارای عنصر تیتانیوم است و وجود این عنصر باعث می‌شود تا لایه‌های اکسید سطحی پایدار شوند و مقاومت آن را در برابر اکسیداسیون و حرارت افزایش دهند.

قابلیت جوشکاری

استیل ۳۲۱ قابلیت جوشکاری فوق العاده‌ای دارد و می‌توان از تمام روش‌های جوشکاری ذوبی با فیلر و بدون فیلر، برای آن استفاده نمود.

عملیات حرارت دهی

از دو روش حرارت دهی برای لوله‌های استیل ۳۲۱ استفاده می‌شود.

  • اولین روش، روش آنیل است که لوله 321 را در محدوده دمایی ۹۵۰ تا ۱۱۲۰ درجه قرار می‌دهند و مقاومت آن نسبت به خوردگی را تا حد نهایی افزایش می‌دهند. سپس استیل را به سرعت سرد می‌کنند.
  • در روش دوم یا روش تنش زدایی، لوله استیل تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد به مدت یک الی دو ساعت گرم می‌شود و در معرض هوا سرد می‌شود. همانطور که در بخش پیش اشاره کردیم، لوله ۳۲۱ را نمی‌توان از طریق عملیات حرارتی سخت کاری نمود.

ترکیب شیمیایی لوله استیل ۳۲۱

محدوده ترکیب شیمیایی انواع لوله استیل با یکدیگر متفاوت است. چرا که میزان عناصری که برای تشکیل انواع لوله استیل به کار رفته با یکدیگر تفاوت دارد. ترکیب شیمیایی لوله‌های استیل ۳۲۱ معمولاً به شرح زیر است.

  • مولیبدن: حداکثر 0/75%
  • کربن: حداکثر 0/08%
  • تیتانیوم: حداکثر 5C×
  • سیلیکون: حداکثر 1%
  • نیکل: از 9 تا 12%
  • کروم: 17 تا 19%
  • منگنز: حداکثر 2%
  • گوگرد: حداکثر 0/030%
  • فسفر: حداکثر 0/045%

خرید لوله استیل ۳۲۱

خرید لوله استیل 321 با قیمت مناسب و کیفیت عالی، از طریق فروشگاه آریا استیل جعفری امکان پذیر است. ما به عنوان یکی از تامین کننده‌های معتبر لوله استیل، انواع استیل 321 در سایزها و رده‌های مختلف را در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار می‌دهیم.

انواع لوله استیل با ابعاد و سایزهای مختلف در صنایع گوناگون کاربرد دارند. این لوله‌ های با دوام به خاطر ترکیبات شیمیایی که دارند، در برابر اکسیداسیون مقاوم هستند. قابلیت شکل دهی آسانی دارند و یکی از بهترین گزینه‌ها در صنایع مختلف می‌باشند. از طریق تماس با کارشناسان بخش فروش ما، می‌توانید لوله‌های استیل را در رده‌ها و سایز های گوناگون با بهترین قیمت‌ها سفارش دهید. لیست قیمت لوله استیل ۳۲۱ در وب سایت موجود است و می‌توانید پس از مشاهده قیمت‌ها و مقایسه آن ها با سایت‌های دیگر، اقدام به سفارش و خرید نمایید.

خرید لوله استیل 321

کلام پایانی

فروشگاه اینترنتی آریا استیل جعفری با ارائه قیمت‌های منصفانه و رقابتی برای انواع لوله استیل 321 توانسته سهم عمده‌ای در بازار فروش این لوله‌ها به خود اختصاص دهد. پشتیبانی قوی سایت ما و تنوع محصولات فولادی باعث شده تا مشتریان عزیز بتوانند انواع لوله‌های استیل مورد نیاز خود را با کیفیت‌های بالا و قیمت مناسب، سفارش دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *