عوامل موثر بر قیمت ورق استیل و لوله استیل در سال 1402

قیمت ورق استیل در سال 1402

ورق و لوله استیل از جمله تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف و مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای زیادی دارند. یکی از چالش های زیادی که در مورد این محصولات وجود دارد قیمت آن ها است. بهتر است بدانید تمام تغییرات در بازارهای بین المللی می تواند تاثیر زیادی روی قیمت لوله استیل و ورق استیل داشته باشد.

اطلاع روند تغییر قیمت ها و عوامل موثر در تغییر قیمت آن ها می تواند به شما کمک کند تا بتوانید برآورد دقیقی از هزینه های مالی داشته باشید. به همین علت ما قصد داریم در این مطلب عواملی که می تواند روی قیمت ورق ها و لوله های استیل تاثیر داشته باشد را بررسی کنیم.

میزان استفاده از ورق و لوله استیل

در سال های اخیر به وجود امدن برش لیزری فلزی، ورق های فلزی بسیار مورد توجه قرار گرفتند. در واقع این موضوع باعث شد تا میزان تقاضا برای خرید این محصولات بالا رود. میزان و حجم استفاده از لوله و ورق استیل و دیگر ورق های فلزی می تواند بیانگر رشد اقتصادی و زیرساختی یک کشور باشد.

قطعا هر چقدر در یک کشور میزان تولیدات صنعتی بیشتر باشد و زیرساخت ها بهبود داشته باشند، تقاضا برای خرید ورق های فلزی بالا خواهد رفت.  بنابراین می توان نتیجه گرفت هرچقدر زیرساخت ها رشد کنند و تقاضا برای استفاده از آن ها بیشتر شود، روند افزایش قیمت لوله و ورق استیل را شاهد خواهیم بود. به علاوه با پایان یافتن همه گیری کرونا و رشد دوباره کسب و کارها نیاز به استفاده از این لوله ها نیز افزایش یافته‌است.

قیمت ورق و لوله استیل در بازار بین‌المللی

همان طور که در ابتدای مطالب نیز اشاره کردیم یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند روی قیمت ورق استیل و لوله استیل تاثیر داشته باشد، قیمت آن در بازار بین المللی است. هر چقدر در بازارهای جهانی نوسان  قیمت ایجاد شود، می تواند به صورت مستقیم روی قیمت این تجهیزات در داخل کشور نیز تاثیر بگذارد.

به علاوه با به وجود امدن تکنولوژی برش لیزری فلزات و استفاده از آن برای برش دادن ورقه های استیل، قیمت این ورقه ها افزایش زیادی داشته است. به گونه ای که از سال 2015تا کنون این قیمت ها روند صعودی را طی می کنند. البته در برخی مواقع این قیمت ها نیز نزولی بوده اند، اما به طور کلی در 3 ماهه اول سال این موضوع باعث افزایش قیمت این محصولات شده است.

پیش بینی و بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق استیل و لوله استیل در سال 2023

تاثیر نرخ دلار بر قیمت ورق و لوله استیل

موضوع دیگری که می تواند به صورت مستقیم روی قیمت ورقه های استیل و لوله های استیل تاثیر داشته باشد، تغییر قیمت دلار است. نوسان قیمت دلار حتی  به صورت کوتاه مدت می تواند روی قیمت این محصولات تاثیر بگذارد. همچنین زمانی که قیمت دلار برای طولانی مدت روند افزایشی را طی می کند، این ترس به وجود می آید که دیگر افراد قدرت خرید ندارند، بنابراین در چنین شرایطی شاهد رکود هستیم.

با توجه به این این روزها قیمت دلار در حال افزایش است، قیمت لوله و ورق استیل نیز به تبع روند صعودی در پیش می گیرد. پس فراموش نکنید که تغییراتی که در بالا و پایین رفتن قیمت دلار رخ می دهد حتی اگر برای چند روز باشد به صورت مستقیم روی قیمت محصولات مختلف از جمله ورقه های فلزی تاثیر دارد.

تأثیر سیاست خارجی بر بازار ورق های فلزی

همان طور که تا به این بخش از مقاله متوجه شدید عوامل اقتصادی و ارزی مهم ترین عواملی هستند که روی قیمت ورق های فلزی تاثیر دارند. همه مایی که در ایران زندگی می کنیم به خوبی میدانیم که این عوامل اقتصادی و ارزی تحت تاثیر مسائلی سیاسی و سیاست خارجه قرار می گیرند.

این یعنی عوامل مختلفی مانند تحریم های مختلف علیه ایران، توافق برجام، مذاکرات مختلف و موارد این چنین همگی به صورت غیرمستقیم روی قیمت این محصولات تاثیر دارند. با این وجود نمی توان این موضوعات را به صورت دقیق پیش بینی کرد.

تأثیر سیاست‌ داخلی بر قیمت ورق های فلزی

علاوه بر سیاست خارجه که می تواند به صورت غیر مستقیم روی بازار قیمت فلزاتی مانند ورق و لوله استیل تاثیر داشته باشد، عوامل داخلی مختلفی وجود دارند که همگی می توانند باعث تغییر قیمت این محصولات شوند. از جمله این موارد می توان به قوانین کارفرما و کارگر، صادرات محصول، قوانین مالیاتی مختلف، سرمایه گذاری های کلان و غیره اشاره کرد.

وجود نوسان های مختلف در سیاست داخلی روی میزان تولید و مصرف تمام کالاها تاثیر خواهند داشت و در پی آن نیز قیمت محصولات بالا می رود. کسب و کارهای مختلف می توانند با بررسی این نوسان ها و فراز و نشیب های بازار از ضررهای مالی بزرگ پیشگیری کنند. در واقع بررسی این فراز و نشیب ها به شما کمک می کند تا بتوانید درست ترین زمان خرید محصولات را شناسایی کنید.

تحقیقاتی که انجام‌شده نشان دهنده این است که محصولات استیل مانند ورق استیل و لوله استیل در مسیر رشد دوباره قرار دارند و این موضوع را می توان از افزایش تولیدها متوجه شد. به گونه ای که در سال 2015، 41548000 تن و در سال 2023 این مقدار به 58289000 تن افزایش یافته‌است. این موضوع بیانگر این است که در ماه های آینده بازار ورق های فلزی رشد خوبی خواهد داشت.

خرید آنلاین؛ بهترین روش برای اطلاع از قیمت های بازار

همان طور که تا این بخش متوجه شدید عوامل زیادی روی فلزات استیل تاثیر دارد. خرید آنلاین این محصولات یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید از آخرین تغییرات و نوسان های قیمت مطلع شوید. با بررسی این قیمت ها می توان به خوبی دلایل تغییر قیمت ها و تحلیل ها را ارزیابی کرد و بهترین زمان برای خرید ورق های فلزی اقدام کرد.

جمع بندی

ورق استیل و لوله استیل دو مورد از پرکاربردترین محصولات فلزی به شمار می روند که به شکل های مختلفی تولید و عرضه می شود. قیمت این محصولات برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی قیمت این محصولات تاثیر بگذارند که ما در این مطالب برخی از مهم ترین آن ها را بررسی کردیم.

5/5 - (3 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *