شرایط نگهداری ورق استیل

نگهداری ورق استیل

با وجود اینکه ورق استیل مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد، باز هم باید به خوبی از این ورق ها نگهداری کرد تا عمر بیشتری داشته باشند. درواقع تمیزکاری و نگهداری درست از این ورق ها، باعث بالا رفتن عمر آن ها می شود. در صورتی که ورق های استیل به صورت مستمر تمیز نشوند و نسبت به نگهداری آن ها بی اهمیت باشید، به مرور زمان آسیب های جدی می بینند.

خوشبختانه نگهداری از ورق استیل کار دشواری نیست. ما در این مطلب قصد داریم شرایط نگهداری ورق استیل را به شما بیاموزیم. همراه ما باشید!

ضرورت نگهداری از ورق های استیل

یکی از مهم ترین عواملی که باعث کاهش عمر استیل ها می شود، جمع شدن و جرم و آلودگی روی سطح آن ها است. انواع مختلفی از آلودگی ها در محیط ها صنعتی، خانگی و تجاری وجود دارند که به خوبی از بین نرفته اند و پاک نشده اند. لازم به ذکر است که  برخی از این آلودگی ها خورنده هستند و زمانی که روی ورق های استیل بمانند، به آن ها آسیب وارد می کنند؛ برای مثال اگر ورق استیل با نمکی که در دریا وجود داشته تماس پیدا کند، آسیب می بیند.

در برخی از موارد نیز استیل ها در فرآیند عملیات اسیدشویی و حرارتی تولید می شوند و این دو عملیات می توانند آسیب های جزئی به ورق های استیل وارد کنند. در چنین شرایطی ورق های استیل نیاز به مراقبت و تمیزکاری بیشتری دارند. از طرف دیگر، اگر مجبور شوید بعد از تولید ورق ها، بلافاصله آن های را به دست مشتریان بسپارید، حمل و نقل آن ها نیاز به مدیریت بسیار بالایی دارد.

در برخی از موارد شرایط کاری ورق های استیل بسیار تهاجمی است؛ برای مثال در استخرهای سرپوشیده از این ورق ها استفاده می شود که رطوبت و گرمای بسیار زیادی در فضای آن وجود دارد. چنین محیط هایی باعث افزایش سرعت خوردگی ورق ها می شود، به همین دلیل باید میزان تمیز کاری و نگهداری ورق استیل بیشتر شود.

روش های تمیز کردن ورق ها

یکی از بهترین روش های نگهداری از ورق های استیل این است که به طور مداوم آن را تمیز کنید تا هر گونه خوردگی روی آن ها را از بین ببرید. امروزه برای تمیز کردن ورق های استیل از سفیدکننده ها، تمیزکننده ها و ضدعفونی کننده های مختلفی استفاده می کنند. روی بسته بندی هر کدام از این مواد، دستورالعمل استفاده درج شده که توسط سازنده ها تعیین شده است. شما باید این دستورالعمل ها را به درستی انجام دهید و نکات روی آن را رعایت کنید.

در بیشتر موارد این شوینده ها کاملا ایمن هستند و هیچ آسیبی به ورق ها وارد نخواهند کرد؛ اما اگر آن ها را در شرایط نامناسب مثلا با غلظت بالا یا به صورت کرمی استفاده کنید، به احتمال بالا باعث خوردگی یا تغییر رنگ سطح ورق ها می شود.

روش های ساده تری برای تمیز کردن و نگهداری ورق استیل وجود دارد؛ برای مثال شما می توانید با استفاده از محلول های شوینده یا آب و صابون، سطح ورق های استیل را تمیز کنید.

یک نکته مهم در خصوص تمیز کردن ورق های استیل وجود دارد و آن، این است که نباید از اسیدهای بسیار قوی مانند اسید هیدرولیک برای تمیز کردن فلزات استفاده کنید. این اسیدها به ورق استیل آسیب های جدی وارد می کنند، به همین دلیل اگر مقداری از آن بر روی ورق ریخته شد، باید به سرعت آن را با آب بشویید.

علاوه بر این ها، برای نگهداری ورق استیل بهتر است که اجازه ندهید عوامل خارجی و ضربات به آن آسیب بزنند یا خط و خش روی ورق ها ایجاد کنند.

تفاوت های ورق های استيل 316 و 316L


جمع بندی

امروزه ورق استیل در صنایع و موارد بسیار زیادی استفاده می شود؛ به همین دلیل نگهدار ورق استیل اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از روش های نگهداری از این ورق ها، تمیز کردن مداوم آن ها است. برخی از آلودگی ها به ورق های استیل آسیب های جدی وارد می کنند. شوینده های مختلف وجود دارند که برای تمیز کردن ورق های استیل استفاده می شوند. ما در این مطلب سعی کردیم روش هایی برای نگهداری از این ورق ها به شما آموزش دهیم. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شوند.

5/5 - (5 امتیاز)
تیم تولید محتوا
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • رضا 11 آبان 1402 / 7:33 ب.ظ

    خیلی مفید بود ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *