سبک ترین مارک میلگرد که در کارخانه تولید می شود [معرفی بهترین ها]

سبک ترین مارک میلگرد

سبک ترین مارک میلگرد برای بسیاری از پیمانکاران و مهندسان یکی از نیازهای اصلی برای سازه است. اما میلگرد سبک چیست و چه مشخصاتی دارد و بهترین تولید کنندگان آن کدام برندها هستند؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید تا آگاهی لازم در این زمینه را ارائه دهیم.

با میلگرد سبک بیشتر آشنا شویم

نخست قبل از این که به سبک ترین مارک میلگرد بپردازیم، نیاز است تا با میلگرد سبک آشنا‌شده و درباره آن بیشتر بدانیم. همواره یک بازه وزنی استاندارد برای میلگرد ها در نظر گرفته‌می شود. وزن میلگرد سبک از این بازه کمتر است. با این حال برای سبک وزن بودن میلگرد نیز یک محدوده استاندارد مشخص شده‌است.

زیرا اگر وزن کمتر از مقدار معینی باشد، توانایی تحمل وزن سازه وجود نداشته و ممکن است باعث ایجاد خرابی و مشکلات جدی در ساختمان ها شود. بخاطر سبک وزن بودن این میلگرد ها، طول و قطر آن ها نیز کاهش یافته‌است و در نتیجه می توان تغییرات را در نوع آج های نیز مشاهده کرد‌.

از میلگرد های سبک عمدتا به عنوان تقویت کننده سازه آهنی و حفاظ برای استحکام و افزایش مقاومت در ساختمان ها استفاده می شود. درواقع هر کجا نیاز به وزن سبک داشته باشیم، می توان میلگردهای سبک را به کار گرفت.

طول میلگرد های رایج در ساختمان سازی ۶ تا ۳۲ میلی متر است. اما میلگردهای سبک از ۸ تا ۱۲ میلی متر در نظر گرفته‌می شوند. در ادامه کارخانه هایی که میلگرد سبک تولید می کنند را بررسی کرده و با آن ها آشنا می شویم.

سبک ترین مارک میلگرد کدام است؟

حال که با میلگرد سبک آشنا شدیم و دانستیم که چه ویژگی هایی دارد و چه استفاده ای از آن می شود، نیاز است تا با بهترین تولید کنندگان و کارخانه ها در این زمینه هم آشنا شویم. میلگرد بخش مهمی از یک سازه است بنابراین باید با کیفیت بالا انتخاب شود. در زیر مشخص می کنیم که سبک ترین مارک میلگرد چه مشخصاتی دارد و مربوط به کدام کارخانه است.

کارخانه فولاد ظفر بناب

یکی از تولیدکنندگان سبک ترین مارک میلگرد کارخانه فولاد ظفر بناب است که در آذربایجان شرقی و شهرستان بناب واقع شده است. این کارخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده و تولیدات آن استانداردهای DIN، ASTM و ،ISIRI را رعایت می کند. می توانید محصولاتی مانند ناودانی، تیرآهن و نبشی را نیز در این کارخانه مشاهده کنید. فولاد ظفر بناب گواهینامه های ISO را نیز دریافت کرده و می توان میلگرد های این کارخانه را با نشان تجاری ZN در بازار مشاهده کرد.

کارخانه فولاد راد همدان

یکی دیگر از تولید کنندگان سبک ترین مارک میلگرد کارخانه فولاد راد همدان است.‌ از سال ۱۳۹۶ فعالیت این کارخانه در شهرک ویان استان همدان آغاز شد که بیشتر از ۵۰۰ هزار تن در سال میلگرد تولید می کند.‌ میلگردها در این ‌کارخانه آجدار و با استاندارد A2 و A3 است. هم چنین می توان استاندارد ملی ISIRI 3132 و DIN 488 و BS EN 4449 را هم برای میلگرد در این کارخانه مشاهده کرد. کیفیت ساخت در فولاد راد همدان بسیار بالا است و  میلگرد های این کارخانه را با نام تجاری RAD می توان شناسایی کرد‌.

کارخانه حدید سیرجان جنوب

حدید سیرجان جنوب را هم می توان از تولید کنندگان سبک ترین مارک میلگرد دانست. این کارخانه با استفاده ار تجهیزات پیشرفته در صنعت فولاد، انواع میلگردهای A2 و A3 را تولید می کند که می توان آن ها را در سایز های ۱۰ الی ۳۲ مشاهده کرد. استاندارد های ملی و روز دنیا برای این میلگردها در نظر گرفته شده و این کارخانه را تبدیل با یکی از بهترین تولید کنندگان در جنوب کشور کرده است‌.

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

فولاد آناهیتا گیلان که در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است هم یکی از بهترین تولید کنندگان سبک ترین مارک میلگرد است. این کارخانه سالانه بیشتر از ۳۲۰ هزار تن تولید دارد که تمامی آن ها با استاندارد و کیفیت روز دنیا هماهنگ شده اند. شما می توانید میلگرد های ساختمانی از سایز ۸ تا ۳۲ را در این کارخانه مشاهده کنید که مطابق با استاندارد ISIRI 3132 ساخته شده اند.

میلگرد سبک

میلگرد سبک بخریم یا سنگین؟

بعد از آشنایی با سبک ترین مارک میلگرد و معرفی بهترین تولید کنندگان در این زمینه، هم چنین آشنایی با ویژگی های میلگرد سبک ممکن این سوال برای شما وجود داشته باشد که میلگرد سبک برای خرید مناسب است یا سنگین؟

برای پاسخ باید گفت که بدیهی است برای پروژه هایی که سازه های سنگین و باارتفاع بالا برای آن ها وجود دارد، نیاز است تا از میلگرد سنگین با قطر زیاد استفاده کرد. اما زمانی که وزن یک میلگرد کم است، مقدار شاخه های آن در یک بندیل بیشتر خواهد شد.

از آن جایی که فروشنده آهن را کیلویی می خرد و شاخه ای می فروشد، حتی اگر قیمت میلگرد سبک بیشتر از سنگین باشد، شما به عنوان خریدار برای هزینه پرداختی، تعداد بیشتری از شاخه های میلگرد را خریداری خواهید کرد. در این صورت هم فروشنده برای فروش این میلگردها سود می کند و هم خریداری تعداد بیشتری از آن ها را در اختیار دارد. با این حال باید به این موضوع توجه کرد که میلگرد سبک باید مناسب با سازه در نظر گرفته‌شده باشد.

سخن پایانی

سبک ترین مارک میلگرد در بازار ویژگی های متفاوتی نسبت به انواع دیگر میلگرد دارد که نیاز است قبل از انتخاب و خرید با آن ها آشنا شد. هم چنین تعدادی تولید کننده در این زمینه فعالیت دارند که برای تهیه بهترین کیفیت از میلگرد سبک باید این کارخانه ها و تولیدات آن ها را شناخت. سپس می توان بر اساس نیاز و نوع محصولی با استانداری که هر کارخانه تولید می کند، میلگرد مناسب را انتخاب کرده و از آن برای پروژه ساختمان سازی استفاده کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *