روش های تشخیص لوله استیل اصل

تشخیص لوله استیل اصل

لوله ها انواع مختلفی دارند و در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام استفاده از لوله استیل باید به معتبر و اصل بودن آن توجه شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی تشخیص لوله استیل اصل بپردازیم. پس با ما همراه شوید!

همه چیز درباره لوله استیل و کاربرد آن

لوله استیل یک نوع لوله محفظه‌ ای است که از جنس فولاد ساخته شده است. این لوله‌ ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ تولید می‌ شوند و دارای قابلیت مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی هستند. این لوله ها به دلیل سختی و مقاومت بالایی که دارند، در قسمت هایی که احتمال آسیب و خرابی زیاد است مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به جز لوله های استیل، لوله با جنس های مختلف دیگیری نیز وجود دارد اما جنس های دیگر آن مقاومتی به اندازه مقاومت استیل اصل ندارد و در نتیجه اگر استفاده شوند، خسارت و مشکلاتی را در هنگام استفاده به وجود می آورند. در ادامه به بررسی دقیق تر لوله ها از نظر کاربرد آن در صنایع مختلف می پردازیم.

کاربرد لوله استیل اصل

1. صنایع نفت و گاز

لوله‌ های استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت و خوردگی، در صنایع نفت و گاز به عنوان لوله‌ های انتقال می‌ توانند استفاده شوند. زیرا در این صنایع حرارت و فشاری که به لوله ها وارد می شود زیاد است و اگر از جنس های دیگر یا تقلبی استفاده شود به سیستم آسیب می رساند.

2. صنایع شیمیایی

اسید و دیگر مواد شیمیایی به راحتی یاعث از بین رفتن لوبه ها با جنس های مختلف به جز استیل می شوند. در نتیجه به دلیل مقاومت در برابر اسیدها، بازها و حرارت، لوله‌ های استیل در صنایع شیمیایی به عنوان لوله‌ های انتقال مواد شیمیایی استفاده می‌ شوند.

3. صنایع غذایی

به دلیل قابلیت مقاومت در برابر خوردگی و تغییرات دمایی، لوله‌ های استیل در صنایع غذایی به عنوان لوله‌ های انتقال مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

بهترین کیفیت لوله استیل


4. صنایع ساختمانی

لوله‌ های استیل به دلیل سختی و مقاومت در برابر فشار و حرارت، در ساخت و ساز برای انتقال آب، گاز و فاضلاب استفاده می‌ شوند. لوله های دیگری هم وجود دارد که می شود از آن ها برای انتقال آب استفاده شود. اما معمولا این لوله ها طول عمر کمتری نسبت به لوله های استیل اصل دارند.

5. صنایع خودروسازی

در قسمت های مختلف درونی و بیرونی خودرو ها از لوله استفاده می شود. لوله‌ های استیل در صنعت خودروسازی به عنوان لوله‌ های انتقال سوخت، روغن و هوا به کار می رود.

6. صنایع دریایی

تجهیزاتی که در صنایع دریایی وجود دارند معمولا در معرض برخورد با آنب هستند. در نتیجه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، لوله‌ های استیل در صنایع دریایی به عنوان لوله‌ های انتقال آب، نفت و گاز استفاده می‌ شوند.

7. صنایع هوافضا

لوله‌ های استیل به دلیل مقاومت در برابر شرایط سخت و دمای بالا، در صنایع هوافضا برای انتقال مواد و سوخت استفاده می‌ شوند.

8. صنایع الکترونیک

به دلیل خواص الکتریکی خوب، لوله‌ های استیل در صنایع الکترونیک به عنوان قطعات اصلی مورد استفاده قرار می ‌گیرند
عملکرد بهتر لوله ها در صورتی اتفاق می افتد که از لوله های اصلی برای قسمت های مختلف استفاده شود در غیر این صورت لوله های استیل تقلبی نه تنها تاثیر مثبت ندارند بلکه عملکرد را نیز کاهش می دهند.

 

کامل ترین روش های ریخته گری استیل و استنلس استیل

 

تشخیص لوله استیل اصل

برای تشخیص اصل بودن لوله های استیل روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از تست هایی است که به لوله آسیب نمی رساند اما در تشخیص اصل و تقلبی بودن لوله ها بسیار تاثیر گذار است. برای انجام این روش لوله ها را به آزمایشگاه منتقل می کنند تا بر روی آن بررسی انجام شود.
در آزمایشگاه، از روش‌ های مختلفی مانند آنالیز شیمیایی، آزمون تنش، آزمون فلزات غیرآهنی و آزمون نور، برای بررسی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی لوله استفاده می‌ شود. در نتیجه اصل و فرع بودن لوله هم مشخص می شود.
برای خرید لوله های استیل اصل حتما به معتبر بودن فروشنده و فروشگاه آن توجه کنید تا محصولی که خریداری می کنید مناسب و با کیفیت باشد. به دلیل اینکه هنگام خرید نمیتوان بر روی لوله ها آزمایش انجام داد، بهتر است از فروشگاه های معتبر محصولات خریداری شود.

تفاوت لوله استیل اصل با لوله تقلبی

مهمترین علت تفاوت لوله های استیل تقلبی جنس آن ها است. معمولا لوله استیل اصل از جنس فولاد ضدزنگ با کیفیت بالا ساخته می‌ شود و دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مناسب است. در حالی که لوله تقلبی از جنس فلزات با کیفیت پایین تولید می‌ شود و خصوصیات ضعیف تری دارد. در نتیجه چنانچه لوله استیل را از فروشگاه های معتبر خریداری نکنید، ممکن است به شما لوله تقلبی بفروشند و مشکلاتی در هنگام کار به وجود آورند.

علاوه بر آن لوله استیل اصل از طریق آزمایش‌ های مختلف مانند آزمایش شیمیایی و فیزیکی بررسی و تحلیل می‌ شود و مطابق با استانداردهای بین‌ المللی تولید می‌ شود. در حالی که لوله تقلبی از این آزمایش‌ ها عبور نمی‌ کند و ممکن است به سادگی خراب شود یا خطرات ایمنی را به وجود آورد.

نکته دیگر این است که لوله استیل اصل دارای نشانه‌ های شناسایی مشخصی است که نشان می‌ دهد که این محصول اصل و از تولید کننده معتبر است. در حالی که لوله تقلبی این نشانه‌ ها را ندارد و ممکن است به راحتی با لوله استیل اصل قلاب بزند.

با توجه به این تفاوت‌ ها، بهترین راه برای تشخیص لوله استیل اصل، خرید از فروشگاه‌ ها و تامین کنندگان معتبر و معروف است که اطمینان از کیفیت و اصالت محصولات خود دارند. زیرا هرکس امکان اینکه محصول را به صورت جداگانه آزمایش کند ندارد.

کلام پایانی

لوله ها با جنس و اندازه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از کاربردی ترین لوله ها در صنایع مختلف، لوله استیل است. تشخیص لوله استیل اصل از تقلبی تاثیر بسیار زیادی بر کارایی و عملکرد بهتر دستگاه ها ایجاد می کند. در نتیجه نمیتوان گفت خرید لوله استیل اصل به راحتی امکان پذیر است. برای اینکه لوله ای که خریداری می کنید اصل باشد، باید آن را از فروشگاه های معتبر و با سابقه از جمله فروشگاه آریا استیل جعفری که به صورت تضمین کیفیت محصولات خود را به فروش می رساند.

4.7/5 - (4 امتیاز)
محمد فراشی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • حسین 15 آبان 1402 / 10:24 ق.ظ

    خیلی عالی بود ممنون برای خرید لوله استیل با همین شماره داخل سایت باید تماس بگیرم؟؟

    • پشتیبان سایت 15 آبان 1402 / 5:54 ب.ظ

      سلام حسین جان
      بله با شماره 09128939742 تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *