بزرگترین تأمین کنندگان استنلس استیل در جهان کدام کشورها هستند؟

بزرگترین تامین کنندگان استنلس استیل

کشورهایی مانند آمریکا، چین کره، ایتالیا و هند جزو بزرگترین تأمین کنندگان استنلس استیل در جهان هستند، ورق استنلس استیل یکی از پر تقاضا ترین و پرکاربردترین مقاطع فلزی است که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

این ورق فلزی که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد و از لحاظ ظاهری هم نسبت به فلز های دیگر کیفیت بالاتری دارد، در سطح جهانی دارای کاربردهای بسیاری است. حالا اگر می خواهید بدانید که بزرگترین تأمین کنندگان استنلس استیل در جهان کدام کشور ها هستند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بزرگترین تامین کنندگان استنلس استیل

کشور آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا که در تمام زمینه ها پیشتاز است، در صنعت تولید مقاطع فولادی مانند استنل استیل هم عقب نمانده و در کنار کشورهای دیگر و ورق های استیل را در ضخامت ها و سایزهای مختلفی تولید می کند.

تقاضا برای استفاده از ورق استیل و مقاطع فولادی دیگر در بازار آهن آلات بسیار بالا است. به همین خاطر کارخانه AK steal در کشور آمریکا نیز درزمینهٔ تولید استیل فعالیت می کند. این شرکت که در کلیولند اوهایو قرار دارد، با به‌کارگیری ۲۵ هزار نفر برای کار در بخش های مختلف مانند معدن، تولید فولاد و … در کشور آمریکا و کانادا فعالیت می کند.

کشور فنلاند

کشورهای اروپایی مانند فنلاند نیز از قافله تولید ورق استیل عقب نمانده اند و پا به پای شرکت‌های آمریکایی درزمینهٔ تولید مقاطع فولادی استنلس استیل فعالیت می‌کنند.

در کشور فنلاند کارخانه فولاد ضد زنگ OUTOKUMPU، خط تولید ذوب فولاد ضد زنگ دارد و به دو روش نورد سرد و نورد گرم استنلس استیل را تولید می کند. فعالیت این کارخانه اولین بار در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و توانست برای شروع فعالیت، ۵۰ هزار تن استیل در سال تولید کند. این شرکت سهم عمده‌ای را در بازارهای اروپا به دست آورده و در حال حاضر ۲۲% از استیل موجود در بازار را تأمین می کند.

کشور کره جنوبی

اگر همچنان می خواهید بدانید که بزرگترین تأمین کنندگان استنلس استیل در جهان کدام کشور ها هستند، باید بگوییم که کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی هم در فهرست کشورهای تولید کننده استیل قرار می گیرند.

شرکت پوسکو در کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد و توانست ۴۲ میلیون تن فولاد خام تولید کند. این شرکت تولید فولاد، در شهر پوهانگ قرار دارد و محصولات خود را در بازارهای بورس جهانی و اروپایی مانند لندن، توکیو، کره، نیویورک عرضه می کند.

کشور چین

کشور چین برای پیشرفت درزمینهٔ اقتصاد از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. به همین خاطر با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری های روز جهان در شرکت‌Guangxi Chengde GROUP و Baosteel به تولید نوار های فولادی ضد زنگ و صفحات فولادی می کند. کشور چین به‌عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی و پیشرو در جهان است که درزمینهٔ تولید استنلس استیل فعالیت دارد.

بزرگترین-تأمین-کنندگان-استنلس-استیل-در-جهان

کشور ژاپن

ژاپن از سال ۱۹۵۰ با ساخت یک شرکت به نام JFE STEEL درزمینهٔ تولید محصولات فولادی ضد زنگ شروع به فعالیت کرد. از آن زمان تاکنون محصولات خود را با بهترین و بالاترین کیفیت در جهان عرضه می کند. این شرکت فولادی در سال ۲۰۰۲ توانست هم‌زمان با جذب کسب‌وکار شرکت فولادسازی NNK توسط شرکت فولاد کاوازاکی، فعالیت خود را توسعه دهد.

کشور هندوستان

کشور هند نیز در سال‌های اخیر به یکی از فعالان حوزه اقتصادی تبدیل شده است. این کشور به واسطه تولیدات شرکت هندی تاتا، بهترین و معتبرترین برند های استنلس استیل جهان را تولید می کند. مهندسان این شرکت به واسطه اختراعات و نوآوری هایی که داشته‌اند، توانستنه اند به میزان زیادی روی بازار تولید استنلس استیل تأثیر داشته باشند. این شرکت دارای شرکت‌های وابسته دیگری هم هست که در این زمینه فعالیت می‌کنند و ازجمله آن‌ها می‌توان شرکت های زیر را نام برد.

  • تاتا موتورز
  • تاتا استیل
  • هتل های تاج
  • جگوار کارز
  • لندرور
  • تاتا پاور

کشور ایتالیا

کشور ایتالیا که در قاره اروپا قرار گرفته ازنظر موقعیت جغرافیایی دارای شرایط ویژه‌ای است و در سال‌های اخیر توانسته پیشرفت های چشمگیری را درزمینهٔ تولید فولاد و استیل باکیفیت داشته باشد.

فعالیت شرکت کنیه در ایتالیا، از اواخر قرن بیستم شروع شد و در حال حاضر در شمال غربی ایتالیا مشغول به فعالیت است. محصولاتی که در شرکت کنیه ایتالیا تولید می‌شود، شامل شمش، میلگرد، استیل، بلوم، مفتول، راد و بلیت است. تمامی محصولات تولید شده در این کشور در آزمایشگاه مجهز تحت آنالیز شیمیایی دقیق قرار می‌گیرند. به همین خاطر کیفیت آن‌ها مورد تائید است.

کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در نزدیکی ژوهانسبورگ، پایتخت این کشور، یک شرکت تولیدکننده استیل دارد که با نام کلمبوس COLUMBUS در جهان مطرح است. این شرکت در سال ۱۹۶۶ فعالیت خود را آغاز کرد و علیرغم تمام مشکلات امنیتی و محدودیت هایی که به خاطر شرایط جغرافیایی داشت، توانست محصولات بسیار با کیفیتی را تولید کند که با محصولات کشورهای اروپایی و آمریکایی رقابت می کنند.

شرکت OUTOKUMPU

یکی از شرکت های موفق درزمینهٔ تولید استنلس استیل که سالانه بیش از ۲.۴ میلیون تن استنلس استیل وارد بازارهای جهانی می‌کند، شرکت اوتکومپو است. این شرکت دارای واحدهای تولیدی در بسیاری از کشورهای جهان مانند آمریکا، آلمان، انگلستان، سوئد، فنلاند، چین و مکزیک است.

به همین خاطر نام کشور خاصی را عنوان نکردیم. شرکت اوتکومپو به‌عنوان یک سلسله کارخانه در کل کشورهای جهان مشغول به کار است، اما دفتر اصلی آن در کشور فنلاند است.

کشور تایوان

کشور تایوان نیز یکی از کشورهای تولیدکننده استنلس استیل با کیفیت است که سهم عمده‌ای را در بازار ایران بر عهده دارد. بسیاری از محصولات وارداتی کشور، از طرف شرکت YOSKCO تایوان تأمین می شود.

کلام پایانی

در این نوشتار تلاش کردیم پاسخ سؤال بزرگترین تأمین کنندگان استنلس استیل در جهان کدام کشورها هستند را پیدا کنیم و کشورهای موفقی که درزمینهٔ تولید استنلس استیل در سطح جهان فعالیت می کنند را ما معرفی کردیم. قیمت محصولات تولیدی هر یک از این شرکت ها با توجه به روش های تولید، قیمت دلار و گرید هایی که محصولات آن‌ها دارد، متفاوت است.

5/5 - (2 امتیاز)
محمد فراشی
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • رضا 18 خرداد 1402 / 0:54 ق.ظ

    بدون شک آریا استیل جعفری هم از نظر قیمت و هم کیفیت درجه یک هست.
    ممنون از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *