انواع ورق استیل طلایی و کارایی هرکدام + استانداردها

انواع ورق استیل طلایی

ورق های استیل طلایی جزو دسته ورق های استنلس استیل قرار می گیرد گه پوشش رویی آن، همان طور که از نامش پیداست از رنگ طلایی ایجاد شده است. با توجه به رنگ و تصاویری که از آن در این مطلب مشاهده می کنید، می توان تا حدی کارایی آن که در حوزه دکوراسیون و تزئینات مورد استفاده قرار می گیرد را حدس زد. از آنجایی که ورق استیل طلایی از جنس فولاد ضد زنگ است، پس می تواند فروش بسیاری را در زمینه های مختلف از آن خود کند. در این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی انواع ورق استیل طلایی و کارایی آنها بپردازیم.

معرفی ورق استیل طلایی

قبل از این که به سراغ معرفی انواع ورق استیل طلایی برویم، بد نیست ابتدا آشناییت کلی با این محصول داشته باشیم. ورق استیل طلایی جزو دسته ورق های تزئیناتی استیل به شمار می رود. نحوه تولید این محصول نیز بسیار ساده است. ورق های استیل طلایی در حالت کلی با انواع عناصر فلزی ساخته شده و سپس رنگ آن در ابتدا به سطح ورق اضافه می گردد.

در واقع رنگ طلایی که شما در ورق های استیل طلایی مشاهده می کنید، حاصل ترکیب فلز تیتانیوم در مواد اولیه ساخت آن است که پوشش دهی عالی را ایجاد می کند. این ورق ها به دلیل ظاهر زیبا و همچنین مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارند، در مصارفی همچون دکوراتیو نمای داخلی و خارجی ساختمان، ساخت بدنه لوازم خانگی و همچنین ساخت انواع مجسمه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصه اصلی این ورق ها نیز سطح براق، طول عمر بالا و مقاومت عالی در برابر رطوبت و ضربات است.

معرفی انواع ورق استیل طلایی

حال که به طور کامل متوجه شدید که ورق استیل طلایی چیست و چگونه تولید می شود، در این بخش قصد داریم شما را با انواع ورق استیل طلایی آشنا کرده و کارایی هر یک را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

ورق استیل طلایی مات

یکی از پرفروشترین مدل های ورق استیل طلایی موجود د بازار، ورق استیل مات است که ویژگی های بینظیری را با خود به همراه دارد. این ورق به دلیل جنسی که دارد، گرد و غبار را کمتر نشان می دهد. از این رو بیشتر برای دکوراتیو کردن نمای داخلی و بیرونی ساختمان و همچنین بدنه آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق استیل طلایی خش دار

 

ورق استیل طلایی براق

یکی از انواع ورق استیل طلایی که قطعا نسبت به سایر ورق های موجود در بازار فروش بسیاری را برای خود به همراه همراه دارد، ورق استیل طلایی براق است. این ورق ها که به نام ورق استیل طلایی میرور نیز معرفی می شوند، یکی از کاربردی ترین ورق ها در حوزه دکوراسیون هستند.

خاصیت اصلی این دسته از ورق ها، انعکاس نور از سطح خود است. پس می توان از کاربرد اصلی آن به نشان دادن فضای اشاره کرد. معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی، زمانی که طراح نمی خواهد از چندین آینه استفاده کند تا فضا بزرگ تر به چشم آید، از ورق های استیل طلایی در دکوراسیون بهره می برد. در آسانسور سازی، گنبدهای مساجد و همچنین گلدسته ها نیز از این ورق استفاده می شود.

ورق استیل طلایی خش دار

یکی دیگر از انواع ورق استیل طلایی، ورق های خط و خش دار هستند. که می توان در مدل براق و همچنین مات آنها را یافت. این دسته از ورق ها می توانند به خوبی از انعکاس نور جلوگیری کنند. پس در مکان هایی که طراح می خواهد حس مات بودن را به فضا القا کند، از ورق های استیل خشدار استفاده می کند.

ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ انواع و کارایی

 

استاندارد انواع ورق استیل طلایی

زمانی که قصد خرید انواع ورق استیل طلایی را به همراه داشته باشید، مهم است که در رابطه با استاندارد آنها نیز اطلاعات مناسبی را از پیش مطالعه کرده باشید.

این اطلاعات به شما کمک می کنند تا بتوانید از بین مدل هایی که به لحاظ ابعاد و ضخامت با یک دیگر متفاوت هستند، بهترین انتخاب را داشته باشید. در این بخش جدولی را برای شما ارائه می دهیم که می توانید با توجه آن، استانداردهای لازم در رابطه با انواع ورق استیل طلایی را مطالعه فرمایید.

"استاندارد

 

چه چیزی بر قیمت انواع ورق استیل طلایی تاثیر می گذارد؟

همان طور که بارها نیز از ابتدا به این موضوع اشاره کردیم، ورق های استیل طلایی یکی از انواع کالاهای پرمصرف محسول می شود که در صنایع مختلف کاربردهای وسیعی دارد. با این حساب می توان گفت که عوامل مختلفی در این بین وجود دارند که می توانند برقیمت این ورق ها تاثیر مستقیم داشته باشند.

از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت انواع ورق استیل طلایی تاثیر گذار است، نوسانات ارزی در داخل کشور می باشد. از آنجایی که نیمی از مواد اولیه تولید ورق های استیل طلایی از کشورهای خارجی وارد ایران شده و گاهی اوقات نیز انواع ورق ها تماما در کشورهای خارجی تولید شده و وارد ایران می شوند، از این رو نوسانات ارزی می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت این محصول داشته باشید.

سایر عواملی که در این بین تاثیر گذار بر قیمت انواع ورق استیل هستند نیز به شرح زیر می باشند:

  • تقاضای خرید این محصول در بازار
  • نوع طرح ورق
  • پوشش دهی سطح ورق
  • برند تولیدی آن

البته گاهی اوقات، عرضه کننده ای که در این بین ورق ها را به دست مشتریان می رساند نیز می تواند بر روی قیمت آن تاثیراتی را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر عرضه کننده از واسطه های متعددی استفاده کند، قیمت خود به خود از چیزی که در ابتدا معرفی می شود، افزایش پیدا می کند.

راهنمای خرید انواع ورق استیل طلایی

به طور کلی انواع ورق‌استیل طلایی به دو شکل در بازار موجود است. اولین شکل این است که ورق های استیل از کارخانه مبدا پوشش دهی رنگی خود را داشته و سپس وارد ایران می شوند و شکل دوم این این صورت است که ورق ها در کارگاه های ایرانی ساخته می شوند.

پس به هنگام خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید که ورق از کدام مدل است، زیرا هر یک از آنها با توجه به این که وارداتی یا ساخت ایران هستند، قیمت متفاوتی را با خود به همراه دارند. از دیگر نکاتی که می بایست به هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک منبع معتبر برای خرید ورق های استیل و همچنین انتخاب بهترین مدل آن است.

سخن پایانی

انواع ورق استیل طلایی می توانند کاربرد بسیاری در حوزه های مختلف به همراه داشته باشند. با توجه به راهنمای خریدی که در اختیار شما قرار دادیم، سعی کنید بهترین ورق را از بین مدل هایی که در بازار در اختیار شما قرار می گیرند، خریداری کنید. انتخاب عرضه کننده معتبر در این بین را به هیچ عنوان فراموش نکنید. می توانید از کارشناسان مجموعه ما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *