انواع ورق استیل تایوانی را بشناسید | تفاوت آن با نمونه های ایرانی

ورق استیل تایوانی

ورق استیل تایوانی برای افرادی که برای صنایع مختلف خود مانند ساخت و ساز نیاز به این متریال دارند، یکی از ملزومات است. این ورق بیشترین واردات به ایران را داشته و به علت کیفیت عالی همیشه مورد توجه قرار می گیرد. اما ممکن است از خود بپرسید که این نوع از ورق استیل چه تفاوت هایی با نوع ایرانی دارد. از این رو در ادامه این مطلب شما را ابتدا با انواع ورق استیل تایوانی آشنا کرده و سپس آن ها را با انواع ایرانی برای درک تفاوت ها مقایسه خواهیم کرد.

با ورق استیل یونانی و انواع آن بیشتر آشنا شویم

ورق استیل یونانی یکی از بهترین ورق ها در دنیا است که به دلیل کیفیت استثنائی و طیف وسیعی از کاربردها شناخته می شود. تایوان دارای صنعت فولاد پر رونقی است که انواع ورق استیل را برای رفع نیازهای بخش های مختلف تولید می کند. این ورق ها با استفاده از فناوری های پیشرفته و اقدامات کنترل کیفیت دقیق تولید می شوند تا قابلیت اطمینان بالا برای آن ها تضمین شود. انواع ورق استیل تایوانی به شرح زیر است:

                ♦‌ نورد گرم استیل که با حرارت دادن بیلت های فولادی و عبور آن ها از غلتک برای رسیدن به ضخامت دلخواه انجام می شود.

                ♦‌‌نورد سرد استیل که با پردازش استیل هایی که نورد گرم شده اند طی فرآیند نورد و آنیل تولید می شوند و مناسب لوازم خانگی و تجهیزات الکتریکی است.

                ♦‌‌ورق استیل 304 یا نگیر که تایوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان ورق های فولادی ضد زنگ از نوع فریتی است که به آن ورق بگیر استیل گفته می شود. این مورد یکی از بهترین انواع ورق استیل تایوانی است.

                ♦‌ ورق استیل بگیر یا 430 که کاربرد فراوانی داشته که آن هم ضد زنگ بوده و ساخت تایوان است.

ورق استیل براق چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق استیل تایوانی با ایرانی چه تفاوتی دارد؟

حال بعد از آشنایی با ورق استیل تایوانی بهتر است بدانیم که انواع مختلف این ورق چه تفاوتی با تولیدات ایرانی دارد. این بخش برای افرادی که قصد استفاده از این ورق های فولادی را دارند بسیار کاربردی است. پس یک چک لیست برای تفاوت ها را در این قسمت ارائه می دهیم.

مقایسه از نظر ویژگی های مکانیکی

ورق استیل تایوانی معمولا به دلیل استحکام بالاتر در زمان خم شدن و تغییر شکل‌دادن از خود مقاومت بیشتری نشان می دهد.

مقایسه از نظر کیفیت

معمولا ورق های استیل تایوانی دارای کیفیت بالاتری است. تولید کنندگان این ورق ها انواع استانداردها از نوع بین المللی را برای ساخت ورق ها رعایت می کنند. با این حال ورق های استیل ایرانی ممکن است کمی از نظر کیفیت در رده های پایین تر باشند.

مقایسه از نظر ضخامت ورق های استیل

ورق استیل تایوانی در اندازه های مختلف تولید‌شده و برای استفاده های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های استیل ایرانی نیز در اندازه های مختلف و ضخامت برای فعالیت های مختلف تولید می شوند.

تولید کنندگان تایوانی دارای تجهیزات بیشتر و پیشرفته تر برای تولید ورق استیل تایوانی هستند. اما تولید کنندگان ایرانی ممکن است به دلیل تحریم ها از تجهیزات کمتری برای ساخت ورق ها برخوردار باشند.

مقایسه از نظر قیمت

ورق استیل تایوانی یک محصول وارداتی است. در نتیجه قیمت آن وابسته‌به ارز بوده و بیشتر از تولیدات ایرانی است. در صورتی که قیمت ورق استیل ایرانی با کیفیت بالا نیز ممکن است از محصولات تایوانی کمتر باشد.

انواع ورق استیل تایوانی


ورق استیل تایوانی بخریم یا ایرانی؟

حال با دانستن تفاوت ها بین ورق استیل تایوانی و ایرانی می توان بهتر تصمیم گرفت که انتخاب و خرید ورق استیل کدام کشور بهتر است. شما باید ابتدا نیاز پروژه خود را مشخص کنید. اگر برای ساخت و ساز یا هر هدف دیگر حتما باید از ورق های با کیفیت و ضخامت بالا استفاده کنید، انتخاب باید نوع تایوانی باشد. البته که قیمت ممکن است برای آن ها بیشتر باشد. در غیر این صورت می توان از ورق های استیل ایرانی برای صنایع مختلف استفاده کرد. البته باید توجه داشت که کیفیت مناسب را داشته باشند.

سخن پایانی

ورق استیل تایوانی یکی از بهترین ورق های استیل در دنیا است که انواع مختلفی از آن تولید‌شده و به کشور های مختلف از جمله ایران صادر می شود. ممکن است از خود بپرسید برای پروژه خود از کدام نوع ورق ها باید استفاده کنید. به همین دلیل نیاز است تا تفاوت های بین ورق های استیل تایوانی و ایرانی را درک کرده و انواع مناسب را برای خود انتخاب کنیم. این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشیم که استفاده از ورق های استیل تایوانی گاهی اوقات باعث بالا رفتن قیمت تمام شده پروژه شما خواهد شد. پس برای انتخاب بهتر نیازهای خود را در نظر بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *