انواع میلگرد استیل نسوز در سایزهای مختلف

انواع میلگرد استیل نسوز

استیل، آلیاژی از جنس آهن است که اصلی ترین و مهم ترین عناصر تشکیل دهنده آن نیکل و کروم هستند. حداقل 10.5 درصد کروم در استیل های مختلف وجود دارد که از این متریال در مقابل خوردگی محافظت می کند. از این نوع فولاد زنگ نزن برای ساخت و تولید انواع میلگرد نسوز استفاده می شود.

با وجود اینکه میلگردها از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به هم دارند، اما جنس و کاربرد آن ها با همدیگر متفاوت است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع میلگرد استیل نسوز آشنا کنیم. همچنین سایزهای میلگرد استیل نسوز را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید!

انواع میلگرد استیل

میلگرد استنلس استیل با توجه به متفاوت بودن ترکیبات شیمیایی که دارند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. هر کدام از این میلگردها کاربرد، ویژگی ها، کد استاندارد و قیمت متفاوتی نسبت به همدیگر دارند. انواع میلگرد استیل نسوز عبارتند از:

  • میلگرد استیل نسوز 304
  • میلگرد استیل نسوز 316
  • میلگرد استیل نسوز 321
  • میلگرد استیل نسوز 410
  • میلگرد استیل نسوز 420
  • میلگرد استیل نسوز 430
  • میلگرد استیل نسوز 4923/1
  • میلگرد استیل نسوز 309
  • میلگرد استیل نسوز 310
  • میلگرد استیل نسوز 4PH-17

مشاوره و خرید انواع میلگرد استیل نسوز از بهترین فروشگاه ایران

کاربرد میلگردهای استیل نسوز

همانطور که اشاره کردیم، ویژگی و کاربرد هر کدام از میلگرد های استیل نسوز با همدیگر متفاوت است. در این بخش کاربرد هر کدام از آن ها را برای شما نام می بریم:

میلگرد استیل نسوز 304

این نوع میلگرد معمولا در مواردی که مقاومت در برابر خوردگی و استحکام اهمیت بالایی دارد، استفاده می شود. با این حال قیمت مناسب آن باعث راحت تر شدن خرید میلگرد استیل نسوز 304 شده است. به طور کلی این نوع میلگرد کاربردهای زیادی در صنعت دارد که می توان به استفاده از میلگرد 304 در ساخت تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، تجهیزات آزمایشگاهی، عملیات دریایی، ساخت قالب بندی، ستون و… اشاره کرد.

میلگرد استیل نسوز 316

میلگرد استیل 316 دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی است، به همین دلیل در مواردی که فولاد در معرض خوردگی شیمیایی قرار می گیرد، از آن استفاده می شود. با توجه به این توضیحات، به میلگرد 316 گرید دریایی نیز می گویند. از این نوع میلگرد برای تولید دستگاه ها و قطعات مربوط به صنایع نفت، صنایع نساجی و پالایشگاه ها استفاده می کنند.

میلگرد استیل نسوز 321

یکی دیگر از انواع میلگرد استیل نسوز، نوع 321 آن است. برای ساخت وسایل و دستگاه هایی که در صنایع شیمیایی و غذایی کاربرد دارند، از میلگرد 321 استفاده می شود. علاوه بر این، فولاد نسوز 321 در برابر گرما مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد؛ به همین دلیل می توانید آن را در محیط هایی با دمای بسیار بالا هم به کار ببرید.

فروش میلگرد استیل نسوز

 

میلگرد استیل نسوز 410

میلگرد ضد زنگ و نسوز مدل 410 در صنایع غذایی، بهداشتی، حرارتی و همچنین ساخت چاقو، چنگال و قاشق استفاده می شود. کاربردهای این نوع میلگرد ها به همین جا ختم نشده و شما می توانید آن ها را در لوله های تاسیسات مبدل های حرارتی و دیگ های بخار، پره توربین های بخاری گازی و … استفاده کنید.

میلگرد استیل نسوز 420

به عنوان اصلی ترین کاربردهای این نوع میلگردها، می توان به استفاده از میلگردهای 420 در تجهیزات هیدرولیک، صنعت خودرو، صنایع غذایی، صنایع پتروشیمی، مهندسی مکانیک و صنایع آشامیدنی اشاره کرد.

میلگرد استیل نسوز 430

این مدل از میلگردها در اتصالات ساختمان، تولید کارد و چنگال با کیفیت بالا و مقاومت زیاد در برابر خوردگی، آرماتورها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد استیل نسوز 4057

این نوع میلگرد ها بیشترین کاربرد را در ساخت سرامیک و ظروف شیشه ای و همچنین ساخت قالب ها دارند.

میلگرد استیل نسوز 1/4923

میلگرد استیل 1/4923 در صنایع هوایی، نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، محورها، پره ها، قطعات توربین های بادی روتورها، قطعات نیروگاه ها با فشار بالا و… استفاده می شود.

میلگرد استیل نسوز 309

به عنوان مهم ترین کاربردهای این نوع میلگرد می توان به لوازم عملیات حرارتی، گرم کننده های هواپیما، قطعات کوره، پوشش های محفظه تابکاری، داخل اجاق ها، سینی های عملیات حرارتی و قطعات تلمبه اشاره کرد.

میلگرد استیل نسوز 310

میلگرداستیل نسوز 310 در مواردی همچون ظروف حمل مواد شیمیایی، مخازن با دمای بالا و تحت فشار و قطعه هایی که در دمای بالا در معرض خوردگی قرار می گیرند، کاربرد دارد.

میلگرد استیل نسوز 4PH-17

شما می توانید برای ساخت قالب های پلاستیکی، پیچ و چرخ دنده ها، تجهیزات مهندسی و شفت های پلاستیکی که سختی بالایی دارند، از این نوع میلگرد نسوز استفاده کنید.

جمع بندی

انواع مختلفی از میلگرد نسوز در سایزهای متفاوت تولید می شود که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از مهمترین انواع میلگردهای استیل نسوز و کاربردهای هریک آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید باشد!

5/5 - (6 امتیاز)
محمد فراشی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • زکریا 28 آبان 1402 / 2:37 ب.ظ

    تمام محصولات میلگرد استیل نسوز رو دارید؟

    • پشتیبان سایت 28 آبان 1402 / 2:49 ب.ظ

      سلام دوست عزیز
      بله موجود است میتوانید تماس بگیرید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *