افزایش عمر لوله استیل

افزایش عمر لوله استیل

اگر از لوله‌ استیل در صنعت مورد نظر خود یا برای اتصالات کلی استفاده می‌کنید، بدون شک باید روش‌هایی برای افزایش عمر لوله استیل در نظر بگیرید. این فولاد قوی و به صرفه نیز همانند سایر مواد اولیه با گذر زمان دچار سیر نزولی می‌شود. البته این سیر نزولی خیلی سریع قابل مشاهده نخواهد بود اما بهتر است با توجه به راهکارهایی که وجود دارد، طول عمر این لوله‌ها را افزایش دهید و از آنها بیشترین بهره را ببرید. در حال حاضر با توسعه علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی برای افزایش عمر لوله استیل تعبیه و طراحی شده‌اند که شما نیز به کمک همین روش‌ها می‌توانید در استفاده از لوله‌های استیل دقت بیشتری به خرج دهید. به طور کلی عوامل مختلفی بر روی طول عمر لوله‌های استیل تاثیرگذار هستند. در ادامه این مطلب، شما را با این عوامل مهم و راهکارهای موثر برای افزایش طول عمر لوله‌های استیل آشنا خواهیم کرد.

نکات مهم مربوط به افزایش عمر لوله استیل

متاسفانه اگر به درستی به این راهکارها پایبند نباشید، با گذر زمان لوله‌های استیل شما آسیب می‌بینند و دردسرهای عظیمی برایتان ایجاد می‌کنند. در مقابل اگر با راهکارهای افزایش عمر لوله استیل آشنا شوید، می‌توانید از این لوله‌ها به طور بهینه در انواع اتصالات استفاده کنید.

اولین قدم برای رسیدن به هدف مورد نظر یا افزایش طول عمر این مدل لوله‌ها، توجه به روش‌های نگهداری و مراقبت از آنها است. هر چه به نکات مهم و کاربردی مراقبت از لوله‌های استیل بیشتر توجه کنید، به طور حتم لوله‌های استیل شما نیز عمر بیشتری خواهند داشت.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که به هنگام استفاده از لوله‌های استیل باید به آن توجه کنید، قرار ندادن این لوله‌ها در کنار سایر فلزات است. به عبارت دیگر لوله‌های استیل موجود در اتصالات نباید هیچ تماس و ارتباطی با سایر فلزات داشته باشند.

در صورتی که لوله‌های استیل را در کنار سایر فلزات قرار دهید، با گذر زمان گالوانیک درون آنها خورده می‌شود و آسیب می‌بیند. علاوه بر این موضوع، اتصالاتی که این لوله‌ها را به یکدیگر وصل کرده‌اند، بی‌اهمیت و بی‌تاثیر نخواهند بود.

هر چه از روش‌های اتصال بهتری کمک بگیرید، به طور حتم عمر لوله استیل شما افزایش می‌یابد. در مقابل استفاده از روش‌های اتصال نامناسب باعث کاهش طول عمر لوله‌های استیل می‌شود. توصیه می‌کنیم برای نصب این مدل لوله‌ها از متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک بگیرید.

در صورتی که قصد دارید خودتان لوله‌های استیل را نصب و راه‌اندازی کنید، باید به دفترچه راهنمای موجود توجه داشته‌باشید و طبق استانداردهای ذکر‌شده قدم به قدم پیش بروید. روند نصب و اجرای لوله‌های استیل در کاهش یا افزایش طول عمر آنها تاثیرگذار است.

نهایت اینکه عوامل مختلفی بر روی طول عمر لوله‌ها تاثیرگذار هستند که نباید آنها را نادیده بگیرید. تمامی موارد ذکرشده در آسیب به لوله استیل اهمیت و نقش مهمی دارند.

 

 

چه عواملی در افزایش عمر لوله استیل تاثیرگذار هستند؟

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در افزایش یا کاهش عمر لوله استیل تاثیرگذار است، فشار کاری خواهد بود که درون لوله ایجاد می‌شود. البته که دمای محیط اطراف لوله، ماهیت اصلی لوله و دمای سیالی که درون آن جریان دارد، در افزایش یا کاهش طول عمر آن بی‌تاثیر نخواهند بود. علاوه بر این موارد ذکرشده مسائل دیگری نیز بر روی کاهش و افزایش طول عمر لوله استیل تاثیر دارند که عبارت هستند از:

  • قطر بیرونی لوله استیل
  • ضخامت دیواره لوله استیل
  • اتصالات به کار رفته برای نصب و راه‌اندازی لوله استیل
  • روش اجرا و نصب لوله یا لوله‌گذاری
  • روش عایق‌سازی لوله استیل

به طور کلی روش نصب و اجرای لوله استیل بسیار حائز اهمیت است. شاید بلافاصله بعد از اجرای نادرست لوله‌های استیل شما با مشکلات و دردسرهایی روبرو نشوید، اما بدون شک با گذر زمان این لوله‌ها آسیب می‌بینند و طول عمر مفید آنها کاهش می‌یابد.

بنابراین در نصب و راه‌اندازی لوله‌های استیل دقت زیادی به خرج دهید تا از آسیب‌ها و ضررهای احتمالی جلوگیری شود. ناگفته نماند در صورت بی‌توجهی به این مسائل اولیه و آسیب‌های ابتدایی، شما با زیان‌های قابل توجه و بی قابل جبرانی روبرو خواهید شد.

در نهایت اینکه به مسائل مختلفی همانند محیط مورد استفاده لوله‌های استیل، دمای متوسط درون آنها، فشار کاری درون لوله‌ها، نوع اتصال آنها، روش اتصال لوله‌ها، میزان نفوذپذیری اکسیژن، ضخامت دیواره لوله و درصد انبساط خطی آن توجه داشته باشید. در ضمن قیمت لوله استیل نیز تا حدودی نشان‌دهنده عمر مفید آن خواهد بود.

نکات مهم افزایش عمر لوله استیل

 

سخن آخر

در این راهنما سعی کردیم موارد مهم و تاثیرگذار بر روی افزایش و کاهش عمر لوله استیل را به طور خلاصه برای شما شرح دهیم. سعی کنید با در نظر‌گرفتن تاثیر دما و فشار محیط، عمر لوله استیل به کار رفته در اتصالات خود را توسعه دهید و با توجه به مراقبت‌های ویژه از این لوله‌ها بیشترین بهره را ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تولید محتوا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *