استفاده استیل در لوازم خانگی

استیل در لوازم خانگی

آلیاژ استیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد و نمی‌توان از ماهیت و اصالت این فولاد ضدزنگ چشم‌پوشی کرد. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای استیل مربوط به صنعت لوازم خانگی است. در صورتی که به اطراف خود نگاهی بیندازید، به طور حتم وسایل بسیاری را می‌بینید که استیل در آنها به کار رفته‌است. استیل در لوازم خانگی بسیار ضروری و پرکاربرد است. از لوازم ساده آشپزی گرفته تا لوازم بزرگ منزل، همگی از این فولاد ساخته و تولید می‌شوند. توجه داشته باشید کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی بسیار حائز اهمیت است اما این ورق در سایر صنایع بزرگ همانند خودروسازی نیز کاربرد دارد. خصوصیات و مشخصات ویژه استیل باعث شده در صنعت مربوط به لوازم خانگی محبوبیت خاصی پیدا کند. در ادامه این راهنما سعی داریم برخی از کاربردهای مهم و کارآمد استیل را در صنعت لوازم خانگی به طور مفصل شرح دهیم.

چرا از فولاد استیل در لوازم خانگی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم اولین دلیل برای انتخاب استیل در صنعت لوازم خانگی به ویژگی‌ها و مشخصات آن مرتبط خواهد بود. مشخصات خاص این آلیاژ، استیل را ماده اولیه کاربردی در صنایع آشپزخانه تبدیل کرده است. ناگفته نماند ترکیب شیمیایی استیل از دیگر دلایل محبوبیت آن در این صنعت محسوب می‌شود.

در نظر داشته باشید، استیل از ترکیب کربن و آهن ساخته و تولید شده‌است. به عبارت دیگر درصد بالایی از آهن و کربن در استیل وجود دارند و همین امر باعث شده این فلز، کاربرد خوبی در صنعت لوازم خانگی داشته‌باشد. عنصر کروم نیز به عنوان عنصری است که به خصیصه ضد زنگ بودن استیل کمک می‌کند.

تمامی این موارد مقاومت استیل را در برابر خوردگی افزایش می‌دهند و سختی آن را بالا می‌برند. از این رو افراد نیز به خرید لوازم خانگی تولید و ساخته‌شده از استیل تمایل بیشتری دارند. دیگر دلایل انتخاب استیل در صنعت ساخت و تولید لوازم خانگی، تمیزی راحت و ساده این فولاد است.

کاربرد استیل در لوازم خانگی


از آنجایی که استیل سطح غیر متخلخلی دارد، وسایلی که از این فولاد ساخته‌می‌شوند، به راحتی تمیز خواهند‌شد. در ضمن استیل از این لوازم در برابر هر نوع میکروب و باکتری محافظت می‌کند. با انتخاب وسایلی که از استیل‌ساخته و تولید شده‌اند، افراد از شر لکه‌ها آسوده خواهند بود؛ زیرا استیل لکه‌پذیر نیست.

حتی اگر از لوازم خانگی که با استیل‌ساخته و تولید شده‌اند، برای مدتی طولانی استفاده کنید، این محصولات هرگز لکه‌ای به خود نخواهند گرفت. به طور کلی استیل به دلایل زیر برای صنعت لوازم خانگی گزینه مناسبی است:

  • ضد زنگ بودن
  • آسان بودن مراحل تمیز کردن آن
  • مقاوم در برابر انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها
  • دوام و ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • زیبایی ظاهری
  • ظاهری تمیز، براق و مدرن

استیل در لوازم خانگی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به مقاومت و تطبیق‌پذیری بالایی که استیل دارد، از این فولاد در صنعت لوازم خانگی زیاد استفاده می‌شود. توجه داشته باشید، تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌توانند استیل را به شکل‌های مختلفی درآورند زیرا استیل شکل‌پذیر است.

این در حالی خواهد بود که فولاد استیل در برابر هر نوع آسیب همانند خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. با انتخاب و استفاده از استیل در تولید لوازم خانگی، می‌توان این وسایل را در شرایط بهتری قرار داد تا عمر مفید آنها افزایش یابد.

به دلیل کیفیت بالای محصولاتی که با استیل تولید و ساخته‌می‌شوند، لوازم خانگی بعد از چندین سال همچنان براق و جذاب هستند. علاوه بر مسائل مربوط به کیفیت لوازم خانگی، انتخاب و استفاده از استیل در صنعت لوازم خانگی به زیبایی بیشتر محیط آشپزخانه نیز کمک می‌کند.

به زبان ساده خانم‌ها با خریداری لوازم خانگی تولیدشده از استیل می‌توانند به راحتی محیط و وسایل آشپزخانه خود را ست و هماهنگ کنند. لوازم خانگی ساخته‌شده از استیل با انواع مختلفی از وسایل و لوازم خانه هماهنگ می‌شوند؛ زیرا رنگ لوازم استیل خنثی است.

بدین ترتیب لوازم خانگی استیل با تمام رنگ‌های موجود در محیط آشپزخانه منطبق هستند و قابلیت ست کردن وسایل آشپزخانه افزایش می‌یابد. در ادامه برخی دیگر از کاربردهای مهم استیل را در صنعت لوازم خانگی به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • ساخت قطعات درونی و بیرونی بسیاری از وسایل همانند فر، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، توستر، مخلوط‌کن و غیره
  • ساخت لوله‌های آب یا گاز وسایل آشپزخانه
  • ساخت قطعات مکانیکی و الکترونیکی حاضر در لوازم خانه
  • ساخت قاب و پایه‌های لوازم خانگی
  • ساخت برخی از قطعات مربوط به ظرف‌های غذای قابل حمل


سخن آخر

به طور کلی لوازم خانگی ساخته‌شده از استیل زیبایی آشپزخانه را دوبرابر می‌کنند، به همین دلیل بسیاری از افراد در خرید لوازم خانگی تولید‌شده از استیل مصر هستند. ناگفته نماند لوازم خانگی استیل در مقایسه با سایر لوازم خانگی‌ها شاید کمی گران‌تر باشند اما بدون شک کیفیت و کاربرد خوب آنها ارزش دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *