استفاده استیل در صنعت داروسازی

استیل در صنعت داروسازی

تطبیق‌پذیری و دوام بالای استیل باعث شده این فولاد ضد زنگ جایگاه خوبی در صنایع مختلف کسب کند. براساس آمار جمع‌آوری‌شده استیل در صنعت داروسازی نیز به رتبه و جایگاه خوبی رسیده و طی چندین دهه توانسته موقعیت خود را حفظ و تثبیت کند. مزایای زیاد این نوع فولاد کاربرد آن را بیشتر کرده است. برای مثال استیل در برابر خوردگی مقاومت دارد و برای تمیز کردن آن به تلاش و زحمت زیادی نیاز نخواهد بود. در ضمن تعمیر وسایل استیل و نگهداری از آنها کار بسیار ساده‌ای است و به روش‌های مراقبتی ویژه‌ای نیاز نیست. در این راهنما، مزایای کلی و کاربردهای متداول استیل یا فولاد ضدزنگ را در صنعت داروسازی شرح می‌دهیم. همچنین نظرات مثبتی که در مورد این فولاد ذکر شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بهترین شیوه استفاده از استیل را در صنعت داروسازی بازگو خواهیم کرد.

بررسی اجمالی استفاده از استیل در صنعت داروسازی

صنعت داروسازی یکی از صنایع بسیار مهم و پرکاربرد است که قوانین و اصول ویژه‌ای دارد. در ضمن تمام محصولات و وسایلی که در این صنعت به کار گرفته‌می‌شوند باید از فیلترهای مشخصی عبور کنند. در حال حاضر و با توسعه تکنولوژی‌های مختلف، قوانین حاضر در صنعت داروسازی سخت‌تر شده‌اند.

از این‌رو در صنعت داروسازی از آلیاژهایی استفاده می‌شود که عملکرد خوبی دارند. استیل نیز یکی از همین فولادهای پرکاربرد در صنعت داروسازی به حساب می‌آید. از استیل در موارد مختلفی استفاده می‌شود که برخی از این کاربردها را در زیر نام می‌بریم:

  • ساخت و تولید انواع مخازن نگه‌دارنده
  • ساخت و تولید ظرف فشار
  • ساخت و تولید انواع لوله استیل
  • ساخت و تولید ایمپلنت ارتوپدی
  • ساخت و تولید سوزن‌های زیرپوستی
  • ساخت و تولید سبدهای شستشوی قطعات و تجهیزات داروسازی

از آنجایی که استیل در برابر خوردگی و فشار زیاد محیط مقاوم است و می‌تواند حتی دمای خیلی بالا را تحمل کند، از این فولاد ضدزنگ در صنعت داروسازی استفاده می‌کنند. در ضمن قدرت و استحکام زیادی استیل از دیگر دلایل مهمی خواهد بود که از استیل در صنعت داروسازی کمک می‌گیرند.

ورق استیل در داروسازی

طبق گزارش‌های بررسی شده، تمام تجهیزاتی که در صنعت داروسازی استفاده می‌شوند، باید از مواد اولیه‌ای ساخته و تولید شوند که واکنش‌پذیر نباشند، با گذر زمان تجدید نشوند و هیچ ماده دیگری را به سمت خود جذب نکنند. از این رو استیل می‌تواند گزینه مناسبی برای این صنعت محسوب شود.

سازمان غذا و دارو در انتخاب مواد اولیه تجهیزات داروسازی سخت‌گیر است زیرا با انتخاب باکیفیت‌ترین مواد اولیه بدون شک هیچ خطری محصولات دارویی را تهدید نخواهد کرد. با استفاده از استیل می‌توان ایمنی و کیفیت یا خلوص محصولات دارویی را توسعه داد.

چرا از استیل در صنعت داروسازی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، استیل در برابر خوردگی مقاوم است و همین امر استحکام و قدرت تجهیزات کاربردی صنعت داروسازی را توسعه می‌دهد. همچنین در این فولاد ضد زنگ غلظت بالایی از کروم نیز وجود دارد که مقاومت کلی آن را افزایش می‌دهد.

در ادامه باید گفت استیل در برابر هر نوع اکسیداسیون مقاوم خواهد بود؛ زیرا درصد نیکل و مولیبدن آن بسیار زیاد است. در نتیجه اگر استیل در برابر نمک‌های مختلف قرار بگیرد، همچنان مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های خاص این نوع فولادها می‌توان به قابلیت استریل بودن آن اشاره کرد. به همین دلیل استفاده از استیل در صنایع داروسازی و البته پزشکی امری بسیار فوق‌العاده و تاثیرگذار خواهد بود. با وجود اینکه استیل کاربردهای زیادی دارد، هزینه آن بسیار معقول است.

ناگفته نماند هرچه گرید این نوع آلیاژ بیشتر شود، بدون شک قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. در صنعت داروسازی تنها برخی از استیل‌ها با گریدهای مشخص را استفاده می‌کنند تا در هزینه‌های مربوط به صنعت و تجهیزات داروسازی صرفه‌جویی شود.

این فولاد ضدزنگ در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. بنابراین مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز محصولات داروسازی هیچ تاثیر منفی و مخربی بر روی تجهیزات داروسازی نخواهند داشت زیرا بیشتر این تجهیزات از استیل ساخته و تولید شده‌اند.

فراموش نکنید استیل در برابر گرما و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد. ورق‌های مختلفی از استیل را می‌توان در صنعت داروسازی استفاده کرد انواع مختلفی از ورق استیل وجود دارد که بر اساس مشخصات و کاربردهای آنها با یکدیگر متمایز هستند. برخی از این ورق‌ها عبارت هستند از:

 

سخن آخر

در نهایت اینکه با توجه به کاربردهای مهم فولاد استیل در این صنعت اساسی، متخصصان و مهندسان در حال پیدا کردن روشی برای ارتقا کیفیت استیل هستند. هر چه سطح عادی استیل پیشرفت کند، بدون شک کاربردهای آن در صنعت داروسازی نیز توسعه می‌یابد. استیل از انتقال میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و برای تمیز کردن آن لازم نیست زحمت و سختی زیادی را متحمل شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
محمد فراشی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *