ورق استیل چیست؟

ورق استیل

‌ورق استیل یا ورق استنلس استیل یکی از محصولات محبوب در صنعت می باشد که با توجه به آلیاژ متفاوت آن که سبب شده‌است این محصول نسبت به محصولات فولادی برتری خواستی داشته باشد. ورق‌استیل نوعی از فولاد است که به یک صفحه یا ورق نسبتاً مسطح تبدیل شده‌است. ورق های استیل ساخته‌شده از آلیاژ آهن و قلع هستند که در دو نوع تخت و کلاف در دسترس هستند. بسته به ضخامت استیل، ورق ها را می توان با استفاده از برش های ساده قلع یا قیچی استیلی به اندازه های مختلف برش داد. آنها با استفاده از یک ترمز فلزی خم می شوند و به انواع مختلفی از اجزا تبدیل می شوند.

ضخامت ورق استیل بر حسب گیج اندازه گیری می شود. هر چه مقدار گیج بیشتر باشد، مواد نازک تر خواهد بود و هر چه گیج کمتر باشد، استیل ضخیم تر و بادوام تر خواهد بود. ورق های استیل بین 8 تا 30 گیج قرار‌می گیرند، اگرچه برخی از محصولات نازک تر یا ضخیم تر ممکن است برای کاربردهای خاص در دسترس باشند.
در حالی که ضخامت این ورق‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد، ورق‌های کاغذی بسیار نازک اغلب با نام فویل یا برگ شناخته‌می‌شوند. هنگامی که یک ورق استیل بسیار ضخیم می شود، به طور کلی به آن ‘صفحه’ می گویند. در حالی که هیچ استاندارد صنعتی برای جدا کردن ورق ها از صفحات وجود ندارد، یک ورق معمولاً می تواند با استفاده از ترمز فلزی خم شود، در حالی که یک صفحه نمی تواند.

ویژگی ورق استیل

یک ورق استیل استاندارد در واقع می تواند از تعدادی مواد مختلف ساخته‌شود. ورق سرد رایج ترین و مقرون به صرفه تر است و به طور گسترده استفاده‌می شود، به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت یا مواد شیمیایی در معرض زنگ زدگی و خوردگی در طول زمان قرار می گیرد. ورق‌های استیل گالوانیزه از طریق یک فرآیند آبکاری الکتریکی با روی پوشانده‌شده اند که لایه ای از مقاومت در برابر خوردگی را اضافه‌می کند. ورق‌استیل ضد زنگ گران‌ترین ورق‌ها هستند و با کروم مخلوط می‌شوند تا مقاومت در برابر خوردگی را بهبود بخشند و در عین حال ظاهری جذاب به استیل می‌دهند.

کاربردهای ورق استیل

از این ورق ها می توان در کاربردهای مختلف استفاده‌کرد. آنها در صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات خودرو استفاده‌می شوند و همچنین در ساخت و ساز هوافضا استفاده می شوند. نوعی از ورق استیل برای ساخت پوشش برای اکثر ماشین‌آلات استفاده می‌شود و در بسیاری از قطعات الکتریکی یافت می‌شود.

ورق استیل نیز در بسیاری از انواع پروژه ها در صنعت ساختمان استفاده‌می شود. سقف های ورق‌استیل محبوب هستند و ممکن‌است از استیل ضد زنگ یا گالوانیزه ساخته‌شوند. از ورق‌های استیل نیز برای ساخت کانال کشی استفاده‌می شود که هوا را از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی به مکان هایی در سراسر خانه منتقل می کند. این ورق ها همچنین می توانند برای اهداف تزئینی یا تکمیلی در داخل و خارج ساختمان استفاده‌شوند.

سخن پایانی

ورق های استیل به دلیل قابلیت ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی در صنعت خودروسازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد همچنین ورق استیل در ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید و عرضه می گردد. برای استعلام و خرید آنلاین ورق استیل میتوانید با آریا استیل جعفری در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
کلیدواژه : ورق استنلس
محمد فراشی