لوله استیل دکوراتیو چیست؟ ویژگی و کاربرد انواع آن

لوله استیل دکوراتیو چیست

انواع لوله استیل دکوراتیو در ساخت وسایل نقلیه و لوازم خانگی و بسیاری صنایع دیگر نقش زیادی دارند؛ این لوله ها قیمت بالایی داشته و هنگام خرید آن ها باید به مشخصات آن ها توجه کرد و با دقت بالایی این لوله را انتخاب نمود. برای آشنایی با کاربردها و ویژگی های لوله استیل دکوراتیو ابتدا باید بدانیم لوله استیل دکوراتیو چیست.

لوله استیل دکوراتیو چیست؟

مهم ترین ویژگی های لوله استیل دکوراتیو خاصیت ضدزنگ بودن آن است و بیشترین کاربرد را در دکوراسیون داخلی منازل و تزئینات دارد. ضخامت این لوله در مقایسه با ضخامت سایر لوله‌ها استیل‌ها کمتر بوده؛ ولی از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین در ساخت انواع لوله استیل دکوراتیو از آلیاژهای کربن، نیکل، کروم و منگنز استفاده می شود که باعث مقاومت بالای این محصول در مقابل رطوبت و خوردگی گردیده است.

نحوه تولید لوله استیل دکوراتیو

لوله استیل دکوراتیو به دو صورت درزدار و بدون درز ساخته‌می شود که از انواع ورق استیلی برای تولید نوع لوله استیل دکوراتیو درزدار به کار می رود. نوع درزدار این لوله استیل کاربرد بیشتر داشته و قیمت لوله انواع لوله استیل دکوراتیو تحت تاثیر قیمت ورق استیل است.

نحوه تولید لوله استیل دکوراتیو به این شکل است که نخست کویل ورق استیل را باز کرده و از غلتک های مختلف عبور داده می شود تا پیچ و تاب آن  گرفته شود و مسطح گردد. در مرحله بعد که نواربُری نام دارد ورق استیل با استفاده از چند قیچی از طول برش داده‌می شود. عرض این نوارهای برش خورده با محیط لوله استیل دکوراتیوی که از خط تولید خارج می گردد مساوی است. در گام سوم برای نزدیک کردن لبه های ورق به همدیگر از دستگاه رول فرمینگ استفاده می شود. در نهایت لبه های ورق استیل جوشکاری شده و لوله ها در طول های 3 یا 6 متری بُرش داده شده و آزمون های مختلفی روی آن ها انجام می گیرد.

انواع لوله استیل دکوراتیو

انواع لوله استیل دکوراتیو از نظر ظاهری و مقدار ضخامت با هم تفاوت دارند و از این جهت به گروه های متفاوتی تقسیم می شوند.

1.لوله استیل دکوراتیو نازک

ضخامت لوله استیل دکوراتیو نازک بین 0.5 تا 1.5 میلی ‌متر بوده و ضخامت کمتری نسبت به سایر لوله استیل ها دارد. در ساخت این لوله استیل دکوراتیو از استیل گرید 201، 304 و 316 استفاده می شود؛ قیمت لوله استیل دکوراتیو نازک به صرفه بوده و کاربرد فراوانی نیز دارد.

2.لوله استیل دکوراتیو طرح دار

در ساخت این نوع لوله استیل دکوراتیو از ورق استیل گرید 201، 304 و 430 استفاده‌شده و در ضخامت های مختلف تولید می شود. لوله استیل دکوراتیو طرح دار نسبت به لوله استیل دکوراتیو نازک کاربردهای متفاوتی دارد. در فرآیند ساخت این نوع لوله یک مرحله بیشتر وجود دارد که مرحله پرس کردن سطح لوله با قالب‌های مخصوص است
این کار برای طرح دار کردن لوله انجام می شود.

انواع لوله استیل دکوراتیو

3.لوله استیل دکوراتیو طلایی

ظاهر لوله استیل دکوراتیو طلایی بسیار شبیه طلا بوده و به همین دلیل از پرکاربردترین انواع لوله استیل دکوراتیو محسوب می شود. در ساخت این لوله استیل از ورق استیل گرید 201 و 304 استفاده‌شده و در ضخامت های مختلفی تولید می گردد. یکی از کاربردهای مهم این نوع لوله استیل استفاده از آن برای طراحی اماکن مختلف به شیوه لوکس است.

4.لوله استیل دکوراتیو مات

لوله استیل دکوراتیو مات در ضخامت های مختلف و در دو نوع بگیر و نگیر تولید می شود. این نوع لوله در مقایسه با انواع لوله استیل دکوراتیو مقاوم تر است.
در محیط های عمومی کاربرد زیادی دارد؛ علت این امر کیفیت بالای لوله استیل دکوراتیو مات در برای خط و خش و در معرض اجسام تیز است.

کاربردهای لوله استیل دکوراتیو

تا به اینجا متوجه شدیم لوله استیل دکوراتیو چیست و با انواع آن آشنا شدیم؛ در ادامه کاربردهای این لوله استیل را بیان می کنیم. همان طور که گفتیم بیشترین کاربرد انواع لوله استیل دکوراتیو در تزئینات و دکوراسیون داخلی است؛ اما سایر موارد مصرف این محصول شامل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساخت لوازم آشپزخانه، خودروسازی، مهندسی پزشکی، کارخانه‌ های صنایع غذایی، ساخت درب سکوریت، صنایع شیمیایی، تزیینات داخلی کابین آسانسور، ساختمان سازی و معماری، استفاده به عنوان حفاظ در محوطه , بالکن , راه پله ها، به کارگیری در مراکز خرید، مراکز تجاری می‌باشد.

انواع ورق استیل طلایی و کارایی هرکدام + استانداردها

ویژگی ‌های لوله استیل دکوراتیو

انواع لوله های استیل دکوراتیو در کنار کیفیت خوبی که دارند از جنبه تزئینی نیز برخوردار هستند و به دلیل رنگ های زیبا و طرح های منحصربفردی که دارد مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته‌است. از جمله ویژگی های مهم این لوله ها می توان به کیفیت بالای آن‌ها، جوش ‌پذیری بالا، عدم زنگ زدگی و خوردگی و فرسایش، وزن کم، مقاومت بالا، امکان بازیافت و استفاده مجدد، عدم‌ تغییر رنگ برای مدت طولانی (چندین سال)، قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری آسان آن ها می توان اشاره کرد.

جمع بندی

لوله استیل دکوراتیو به صورت درزدار و بدون درز در ضخامت های مختلف تولید می گردد.
این لوله‌ها بر اساس استاندارد AISI 304 و از ورق استنلس استیل در آلیاژهای مختلف ساخته‌شده است. استفاده از این محصول به دلیل ظرافت و زیبایی و مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی دارد در دکوراسیون داخلی متداول می باشد.

5/5 - (4 امتیاز)
محمد فراشی
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • رضا 25 شهریور 1402 / 2:00 ب.ظ

    سلام به صورت تلفنی هم میتونیم سفار ثبت کنیم؟

    • مدیر وب سایت 26 شهریور 1402 / 0:09 ق.ظ

      سلام
      بله مشاوره و نحوه ی ثبت سفارش به صورت تلفنی خدممتان گفته می شود

  • حسین 13 فروردین 1402 / 2:47 ق.ظ

    مطالب سایتتون خیلی عالیه ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *